Re: monitor jasnosc i kontrast

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 08:48:20 MET DST

Użytkownik "Hallucinogen" <bez_spamu___ hallucinogen2_at_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:c79pjm$t2q$1_at_news.onet.pl...
> Hello!~
> Mam trochę stary monitor i trochę męczące jest siedzenie przy takim
czymś.
> Nie chce robic za dużo doświadczeń na swoich oczach.
> 1.Czy dla oczu będzie lepiej jeżeli zmniejszę kontrast a większę jasność
czy
> odwrotnie.?

Moim zdaniem w tym wypadku nie ma różnicy. Oczy najbardziej męczą się gdy
obraz jest poniżej 85 Hz oraz gdy obraz jest nieostry i oczy szczególnie w
przypadku tekstu muszą się wpartywać. Pierwszy przypadek cię dootyczy, a
drugi z pewnością też, bo stary monitor to i ostrość syfiasta.
Jedyna rada - kup dobry monitor (a nawet jakbyś kupił najtańszy, ale z tej
epoki to będzie i tak o niebo lepiej niż jest teraz).