Re: Kupione na Allegro - ... i wielki problem z laptopem :(

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Wed 28 Apr 2004 - 14:43:21 MET DST

Fosgate wrote:

> I do tego złamał regulamin Allegro. Kupowanie poza aukcją jest zabronione.

Bez przesady. Nie kupowanie, ale sprzedawanie poza aukcją jest
zabronione, a ściślej "zastrzeżenie sprzedaży poza aukcją" (czyli jeśli
ktoś napisze, że "aukcja może zostać zamknięta, bo towar leży też w
komisie"). Czyli restrykcje mogą spotkać sprzedającego, a nie kupującego.

> Chłopak jest w kropce, napolicję iść nie może bo zabiorą sprzęt i posądzą
> o paserstwo,

Na policję nie tylko nie może, ale prawdę mówiąc, nie ma sensu. Znając
skuteczność naszej policji, musiałby im wszystko podać na tacy: łącznie
z czasem kradzieży, opisem okoliczności i nazwiskiem pierwotnego
właściciela, a i tak pewnie jakiś aspirant by to wszystko zgubił i
jedynym efektem byłoby posądzenie o paserstwo. Ja zgłaszałem kiedyś na
policji zauważoną ofertę sprzedaży ewidentnie trefnego towaru (też
elektronika) - wprawdzie początkowo było jakieś zainteresowanie, ale jak
szybko zauważyłem, panowie mieli niemal żadne pojęcie o cenach, kanałach
dystrybucji, a do całej sprawy zabierali się jak lis do jeża, więc
zapewne niewiele z tego wynikło.

Inny przypadek: do mojej znajomej 4-krotnie w przeciągu paru miesięcy
wpadała brygada antyterrorystyczna. Szukali jakiegoś oszusta, który był
poprzednim właścicielem jej mieszkania (a właściwie poprzednim przed
poprzednim) i zapomnieli sobie zapisać, że już tam byli. A według
sąsiadów znajomej - poszukiwanego faceta nikt nie widział pod tym
adresem od dobrych kilkunastu lat!

W każdym razie morał z tego, że kupując z drugiej ręki cokolwiek, a
zwłaszcza sprzęt komputerowy (który rzadko można w pełni przetestować w
momencie kupna) człowiek jest skazany na siebie i jeśli nie weźmie pod
uwagę, że towar może być, delikatnie mówiąc, niepełnowartościowy i nie
zabezpieczy się spisaniem odpowiedniej umowy, to nikt mu potem nie pomoże.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki