Re: Zestaw komputerowy [ocencie, doradzcie...]

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Mon 03 May 2004 - 13:01:08 MET DST

Raph wrote:

> Procesor: AMD Athlon XP 2200+ BOX 344
> Płyta główna: Abit NF7-S (v2.0) 513

Taki słąby zestaw i taka droga płyta główna? Zupełnie bez sensu chyba,
że zależy Ci na dobrym dźwięku. Imho Epox 8KRAI za 250 zł wystarczy.
Będziesz miał dodatkowe 256MB ramu.

> Pamięć: Kingston DDR 256MB PC-400 ECC (KVR400X72C3/256) 275

Za tyle można było rok temu kupić 2 kości i jeszcze zostało troche na
trzecią:))

> Dysk twardy: Seagate 80 GB Barracuda 7200.7 ST380011A 349

Samsung lub WD maja 3 lata gwarancji

> Karta graficzna: Radeon 9200 HiS Excalibur 128 MB DVI + tv-out
> (128-bit) 359

Sapphire Radeon 9200 128bit 64MB 290. Ale jeżeli to ma być komputer do
gier i masz go przez dłuższy czas nie modernizować to trzeba dokonać
większych zmian w całym sprzecie.

> Nagrywarka: Lite-On LTR-52327S BOX (x52/x32/x52) 162

można taniej dostać

> Obudowa: Modecom Digital

Zasilacz Feela w tej obudowie może nie sprostać. Przygotuj sie na
ewentualne kupno lepszego. Koszt około 100-150 zł. Modecom 300W GT lub
350W GTF.

> Drukarka: HP DeskJet 3550 300

Skłaniałbym sie ku i250. Pojemniki 3550 sa potwornie małe. Dodatkowo
będzie ci sie pętał zasilacz pod nogami i będziesz musiał kupić stopery
do uszu, bo z tego co czytałem to jest to najgłośniejsza z tanich
drukarek.

> Razem: 3558zl
>
> Jak widac zestaw obejmuje takze drukarke.

> Wychodze z zalozenia ze na plycie glownej raczej oszczedzac nie warto,
> a ta, ktora wybralem jest chyba dobrym rozwiazaniem. NForce2 jest
> chipstem'em o raczej dobrej opini. Poza tym plyta ma zaimplementowany
> SoundStrom, wiec nie trzeba kupowac dodatkowo karty dzwiekowej, bo ta
> technologia niejedna osobna karte przewysza.

Założenie jest rozsądne tylko i wyłącznie wtedy gdy Cie na to stać. A
pozostałe elementy komputera nie powalają

> Co do pamieci to mam watpliwosci. Fakt, ze gwarancja jest na 60
> miesiecy. BTW - wybrac z ECC czy bez? Moze polecicice jakies
> alternatywy?

Bez ECC. ECC jest z dodatkową kontrolą błędów i takowych Twoja płyta
nie bedzie obsługiwać,

> Z dyskiem twardym mam dylemat - SATA czy ATA? A moze zamiast Segate'a
> WD?

Dyski sie psują. Weź ten z większą gwarancją. WD są strasznie głośne,
ale szybkie. Jeżeli Ci to nie przeszkadza bierz WD.

> Karte graficzna musialem wybrac taka, a nie inna z powodu ograniczen
> cenowych. Chyba, ze sa lepsze za podobne pieniadze?

Ewentualnie FX 5200. W wielu testach wypada lepiej niż 9200, ale w
niektorych sie kompromituje.

> Jesli chodzi o nagrywarke to napisze tylko tyle, ze taka posiadam i
> nie sprawuje sie praktycznie bez zarzutu.

Słusznie. Tylko znajdź ja taniej

> Glosniczki musza byc przynajmniej takie - przy tym ukladzie
> dzwiekowym...

Zmieniliśmy układ dźwiękowy, więc można zmienić i głosniczki:) Napisz
do czego głównie ten komputer to sie bedzie można jeszcze zastanowić
czy wydawać kase na dźwięk. Zwłaszcza, że ramu mało, karta graficzna
słaba, zasilacz taki sobie.

> Monitor - wybralem taki, poniewaz jest w miare tani i w koncu to 19''.
> Poza tym sam mam LG StudioWorks, tyle, ze 17'' i nie sprawil mi
> najmniejszego klopotu przez ponad dwa lata uzytkowania.

Też mam Studioworks. Podobno jeden z najgorszych:) Chodzi od 4 lat już
chyba i nie mam żadnych zastrzeżeń.

> Prosze o opinie, konstruktywane bluzgi;-) oraz ewentualne alternatywy
> podzespolow - zeby bylo cos do wyboru.

Podaj zastosowanie komputera

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 2000MHz (10x200) | Epox 8KRA2+ | Kingston 2x256 PC 3200