Re: web kamera

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sun 02 May 2004 - 12:05:29 MET DST

> Krótkie pytanie
> Jaką kamerkę internetową (USB) polecilibyście ze swojej praktyki
> Najważniejszym kryterium jest dla mnie uzyskanie obrazu w dość słabym
> oświetleniu.
> Testuję właśnie Creative WebCam Notebook
> Po prostu tragiczna, sensowny obraz chyba da w słoneczny dzień w południe.

bo w wiekszosci przypadkow jakosc bedzie tragiczna ... stosowane sa
badziewne przetworniki cmos o rozdzielczosci 352x288 (ktora "sprzetowo
interpoluja" do 640x480) ... praktycznie wszystkie kamerki internetowe
oprocz drozszych philipsow, ktore nagle zniknely z rynku, to szajs jesli
chodzi o prace w trudniejszych warunkach oswietleniowych ... jezeli chcesz
wybrac te lepsze to zwracaj uwage na to zeby mialy przetwornik CCD i jak
najwieksza czulosc (powinno pisac w parametrach od ilu lux'ow potrafi
dzialac - niestety to kwestia dyskusyjna i trzeba brac poprawke na te
parametry).