Procek nie zyje? - bardzo wazne...

Autor: Tomek T. Neas (neas!post)
Data: Sat 28 Apr 2001 - 09:03:56 MET DST

Witam,

  A więc było tak. Mój Celeron 333 chodził sobie na 500 przy napięciu
2.4V trochę czasu. Nic się nie wieszało, wszystko działało stabilnie.
Niestety zaczęło się robić ciepło, pojawiły się zwisy. Uznałem, że
chłodzenie nie jest dość dobre (4 wiatraczki, pasta H) więc wróciłem
do 415 MHz, przy których wcześniej pracował idealnie przy standardowym
chłodzeniu, bez pasty. Niestety NIC to nie zmieniło. Na standardowych
ustawieniach, czyli 333 jest dokładnie tak samo. Wiesza się średnio 2
razy dziennie. Błędy są najrożniejsze. Od tego czasu przeinstalowałem
Win2K, instalowałem różnie Via 4in1 oraz Service Pack 1, ale bez
zmian. Zmieniłem takż obudowę (teraz Green) więc chłodzenie napewno ma
wystarczające. Niestety jak już powiedziałem cały czas się wiesza.
Normalnie ostatnią rzeczą którą bym podejrzewał jako przyczynę takiego
stanu rzeczy byłby procesor, ale w tej sytuacji...?

  Jeżeli faktycznie może to być procesor to chyba najwyższa pora go
wymienić. Nie bardzo mi to pasuję, bo na grudzień planuję jakiś
porządny procesor. Tak więc chciałbym włożyć coś tymczasowo. Co
wejdzie na Shuttle HOT-661v (z najnowszym BIOS'em) na Via 692? Czy
procesory typu pII450 albo PIII500 są w tej chwili do kupienia w
atrakcyjnej cenie czy może lepiej kupić coś w stylu Celerona 633-800
(o ile wejdzie) i przejściówkę? A może najlepszym rozwiązaniem byłaby
płytka pod Durona i Duron (jak najtańszy?). Jeśli tak, to jaka
płytka/procesor? (zależy mi na STABILNOŚCI i cenie, nie na szybkości
bo ten komputer będzie w przyszłości pełnił rolę domowego serwera +
www/ftp etc.).

  Z góry dziękuję za odpowiedzi. :-)

--
 P o zdrawiam