Re: BIOS-pomocy

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 22:14:21 MET DST

> Włączyłem dzisiaj komputer i od razu pozał mi sie komunikat:
>
> Award BootBlock BIOS v1.0
> BIOS ROM checksum error
> Detecting floppy drive a media...
> Insert system disk and press enter
>
> Po włożeniu jakiejkolwiek dyskietki pokazuje sie kumunikat
> Automatic Load AWDFLASH.EXE...
> error-AWDFLASH.EXE Not Found!!!

> 1. co moze byc przyczyna takiego zachowania komputera?
> 2. czy jest mozliwosc naprawy tego czy musze wymieniac płyte głowny, czy
> moze cos sie stalo z biosem - ewentualnie jak go naprawic.

Chyba nie zdazylem, ale rozwiazanie problemu jest nastepujace:
1. Nalezy ze strony producenta plyty gloownej sciagnal nowy BIOS (dokladnie
sprawdz typ posiadanej plyty gloownej !!! - BIOSy tego samego producenta,
ale do troche innego modelu plyty spowoduje, ze komputer juz sie wiecej nie
odpali i bedziesz musial zaprogramowac kosc z BIOSem w osobnym
programatorze, jesli takowy ktos ci wypozyczy).
2. Poza nowym BIOSem potrzebujesz tez program do aktualizacji BIOSu (to
wlasnie AWDFLASH.EXE w przypadku BIOSu firmy Award).
3. Obie te rzeczy musisz umiescic w katalogu gloownym na dyskietce w stacji
A: po czym nalezy wlaczyc zasilanie komputera - jesli program do
aktualizacji BIOSu nie uruchomi sie, to pozostaje jedynie zaprogramowanie
kosci BIOSu poza systemem (w osobnym programatorze do programowania pamieci
FLASH).

 lacze sie w boolu i zycze powodzenia,

CHOOCH