Re: IBM ..... vs. Seagate [cd]

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 17:28:02 MET DST

"Dawid 'Grendel' Krysiak" <grendel_at_go2.pl> wrote in message news:g6pietgg7ofhdr2vb66sik8u0gc5csht37_at_4ax.com...

> aha... a powiedz to mojemu twardzielowi Fujitsu, który po roku pracy,
[...]
> no fajnie... dysk nówka, nie miał nawet tygodnia a tu takie klocki....
[...]
> a co powiecie o quantumach ? kiedyś Bigfooty były świetne, ale jak
> widać wszystko się zmienia, skoro nawet Fujitsu i Seagate'y padają....

Ludzie... dajcie spokój. Dysk dowolnego producenta to tylko maszyna.
To nie żadna magia, jest tam kilka ruchomych częśći i ma prawo się
to popsuć w każdej chwili a to z powodu jakiejś skazy materiałowej
a to niewłasciwego montażu... Naiwnością jest wiara że dysk jaki
kupiliśmy będzie na 100% pracował wiecznie bo pochodzi od producenta X.
Nie ma takiego producenta który robi zupełnie niezawodne rzeczy...
Tak samo jak honda i toyota również czasem się zepsuje tak samo
dysk Fujutsu czy IBM się ma prawo zepsuć. Czasem to padnie na nas...
A czasem nawet jakiś syfiasty ford może nam służyć całe 5 lat bez awarii :-)

Wielu ludzi niestety nie rozumie wcale pojęcia "prawdopodobieństwo"
/może dlatego tyle głupców gra dzień w dzień w toto-lotka :-)/
i tłumaczy sobie przewidywany bieg wydarzeń na swoją korzyść...
"Mimo iż nie ma praktycznie żadnych szans na wygraną w totka
to ja dziś właśnie wygram..." :-) A tymczasem prawdopodobieństwo,
że dysk nasz padnie właśnie dzisiaj jest kilkuset razy większe
niż to, że wygramy akurat dziś w totka :-) Nic więc dziwnego
zatem, że częściej słyszymy u kolegów że im padł IBM czy Fujutsu
niż że wygrali szóstkę w totolotka :-)

Panowie... porzućcie mity i zabobony. Uwierzcie nauce...
Porównujcie MTBF i dysk z większym parametrem będzie miał większe
SZANSE na dłuższą pracę bezawaryjną. Ale tylko SZANSĘ! Kropka.
End of story.