Re: wyrzucić?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 25 Apr 2001 - 19:05:09 MET DST

"Jaromir" <dobromirt_at_poczta.onet.pl> wrote in message news:48b5b2961aba900d3f6ebdb63e6f5108_at_mydomena.invalid...
> Pytanie
> 1) wywalić czy zostawić?

To zależy od tego czy masz sentyment do antyków o wartości muzealnej.
Jeśli jest rzeczywiście w takim idealnym stanie to lepiej go nie
ruszaj, poczekaj jeszcze z 10 lat i sprzedaj za kupę forsy na jakimś
eBay.com albo allegro.pl - pełno jest na świecie wariatów co to
płacą ciężką kasę za np. 50 letnią butelkę coca-coli więc może
znajdziesz jakiegoś amatora starych komputerów.
Pamiętaj tylko o jednym, jak każda rzecz o wartości antycznej
jest tym więcej warta im bardziej oryginalna. Jak zaczniesz w tym
komputerze zmieniać pamięć, upgradeować OS, czy dysk to niewiele
osiągniesz jeśli chodzi o wartość użytkową a wiele stracisz jeśli
chodzi o wartość jako antyk. Tam liczy się oryginalność przede wszystkim.

> 2) czy bios jest konfigurowalny, chodzi mi o botowanie napędów, i
> sprawdzanie pamięci?
> 3) dzisiejsza płyta zarządzi kontrolerem (bez nzwy) od dysku.
> 4) jakaś dustrybucja linucha tym zarządzi? sieciówka raczej
> z tym ramem nie pójdzie?

Posłuchaj mnie uważnie: ten komputer ma procesor i8088.
Jest to procesor 16 bitowy z dzieloną magistralą na pół,
po dwa kawałki 8-bitowe. Prawdziwa staroć. Gorsze to nawet od
PC-XT, który już miał i8086 z pełną 16-botową magistralą danych.
Masz do czynienia z komputerem niewiele bardziej zaawansowanym
co Atari 800XL albo Comodore 64... Może ciutkę lepszym :-)
Nie wiem ile masz lat i czy w ogóle takie nazwy obiły Ci się o uszy.

W każdym razie, ani Linux, ani Windows 95 nie bedzie chodzić na
żadnym procesorze poniżej 386 bo dopiero on był prockiem 32 bitowym.

> 5) Jakiś edytor textu z plierkami otwieralny prze łofisa?

Powtórzę Ci jeszcze raz: nie zdajesz sobie sprawy z jakim
starociem masz do czynienia, chłopie. Dziś ciężko z i486
cokolwiek użytecznego zrobić. Nie mówiąc już o i386...
O komputerach z CPU i286, i8086 a tymbardziej i8088 można
w ogóle zapomnieć jeśli chodzi o wykorzystanie ich użytkowe.

No chyba, że lubisz grać w grę "Prince of Persia" :-)))

> Szkoda mi grata.
> Moze jakieś link?

Link do czego? Zgromadzenia amatorów pecetowych antyków?