Re: Stukot twardego dysku

Autor: Paweł Bielecki (pbiele_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Apr 2001 - 16:35:55 MET DST

Użytkownik "asd11" <asd11_at_viper.pl> napisał w wiadomości
> Posiadam hdd podczas pracy czasami slychac stukot. Po pewnym czasie
> system mi sie zawiesza. O co tu chodzi? Czy twardy do smieci? a moze
> zasilacz od obudowy lub zasilanie zewnetrzne? Plyta chyba nie ma nic do
> tego?

Hm... wlasnie. Mam podobny problem.
Twardy zaczyna rzezic (troche podobnie do flopa). Czy mozliwe, ze to przez
krecenie proca? Krotko mowiac - dolaczam sie do prosby o pomoc fachowca ;-)
Aha - system to:
MB Asus CUBX, proc: 566 (kiedy zaczelo stukac chodzil na 705,5 (tzn 83*8,5
pci bus: 41,6), twardy to seagate jakis (nie pamietam, jak sie nazywa, ale
to jakis 8,4gb i ma niecaly rok). WinME. System chodzi 24/dobe.
Czy to tak, ze seagate'y nie lubia fsb 83? a w takim razie co lubia? (teraz
ze strachu puscilem proca na 637,5 (fsb 75/37,5) ;-)

Aha - druga prosba. Czy jezeli dysk bedzie najprawdopodobniej mial sypac (co
przyspieszy decyzje o kupnie drugiego), to jaki ma byc ten drugi?
(priorytety: bezawaryjnosc, szybkosc, glosnosc; w takiej kolejnsoci; ma
chodzic tez oczywiscie 24/h, ma na tym stac "male http" etc, pojemnosc:
20-30gb)

Za wszelka pomoc/sugestie etc ogromne dzieki (np sugestie typu: a bylo proca
krecic? ;-)))

Pozdrawiam

Pawel