Re: ?kamerka?

Autor: Krzysztof Kucharski (d160_at_poland.com)
Data: Sun 22 Apr 2001 - 14:54:04 MET DST

Użytkownik Kasus <kasus75_at_poland.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000301c0cab8$eadcb560$501da0d4_at_ppp...

> Polecam kamerkę dodaną do tunera TV Pixel View TV-PAK. Jest to kamerka
> analogowa ale przez to, że podłączona jest bezpośrednio do tunera poprzez
> wejście SVHS to daje płynny obraz z czym ma kłopoty większość kamer
> cyfrowych na USB.
> Do zastosowań amatorskich jest OK.
> Jednakże promocja TV tuner + kamera się już skończyła i musisz szukać
> resztek na magazynach w sklepach.
> Ja kupiłem cały zestaw za 289zł no i mam tuner oraz kamerę za darmo.
> Kasus
[...]

Ja zaś:

1. Gorąco NIE polecam kamer USB - tragiczna pomyłka, jakość obrazu poniżej
wszelkiej krytyki.

2. Raczej nie polecam kamerki Z TV-PAK'a - obraz nie wiele lepszy od
USB-owych paści, za to przynajmniej płynny (standardowe video).

3. Gorąco polecam kupno kamerki analogowej, kolorowej przeznaczonej do pracy
w układach zamkniętych (TV przemysłowa). Ja tak zrobiłem i nabyłem w
ubiegłym roku (na giełdzie w Krakowie) moduł kamery TV Color.
Moduł składa się z dwóch płytek, do plytki przetwornika CCD przymocowany
jest obiektyw o ogniskowej 3,6 mm. Kamera ma rozdzielczość użyteczną 380
linii, czułość 0,5 lux. Posiada automatykę ekspozycji. Wymaga zasilania 12V
/ 0,3A.
Musiałem Jedynie zrobić obudowę oraz zasilacz sieciowy. Kamerę podłączyłem
do wejścia video taniej karty TV Tritan Technology (nawiasem mówiąc - nie
polecam tej karty).
Oprócz pracy jako kamera internetowa (NetMeeting) opisany sprzęt służy mi do
rejestracji krótkich klipów video, nieruchomych obrazów (screnshoot). Kamera
była też podłączana (po wykręceniu standardowego obiektywu) do teleobiektywu
o ogniskowej 1000 mm. Taki "zestawik" skierowałem na Księzyc - widok
REWELACYJNY, wyjątkowo wierne oddane kolory, odcienie itp.
NIE POLECAM prób oglądania w ten sposób Słońca - jest to szybki i skuteczny
sposób na nieodwracalne uszkodzenie przetwornika CCD.
W porównaniu do kamery z TV-PAK'a moja jest znacznie czulsza, tak "na oko"
przynajmniej o rząd wielkości, ma też lepszą rozdzielczość. Oceniam
rozdzielczość kamerki TV-PAK na około 280 linii.
Moja kamera pracuje nienagannie od ponad 14-stu miesięcy, jestem z niej
bardzo zadowolony. Za elektronikę zapłaciłem na giełdzie 330 zł. Podobne
moduły, acz nieco droższe widziałem ostatnio np. w Bielsku-Białej, w "Nowym
Elektroniku" na Komorowickiej.
Zainteresowanym mogę przesłać na priv zeskanowane obrazy mojej kamery oraz
namiary na sprzedawcę modułów.

Z poważaniem - Krzysztof Kucharski

--
http://kgr.pl  Klub Garażowych Rakietników