Re: Uszkodzony dysk - jak skasować dane?

Autor: Michal Sztuk (sztuk_at_wp-sa.pl)
Data: Sat 21 Apr 2001 - 00:12:21 MET DST

Użytkownik "robert" <robeko_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> Mam uszkodzony (fizycznie, choć do końca nie wiem, czy sam dysk, czy tylko
> elektronika - bo cały serwer jest u dostawcy Internetu) dysk SCSI, który
> mogę reklamować. Ponieważ są tam poufne dane chcę je przedtem zniszczyć na
> wypadek, gdyby dysk udało się uratować, aby nie wpadły w niepowołane ręce.
> Czy ktoś wie jak to zrobić skutecznie (pole magnetyczne?) nie narażając
się
> na posądzenie, że to ja jeszcze bardziej uszkodziłem dysk?

Sproboj znalezc kogos kto ma podobny dysk zamienic elektronike i wtedy
zakombinowac.. (jesli to elektronika).

> A z drugiej strony, czy w praktyce dyski, które zostały oddane do serwisu
> bywają odratowywane, czy wędruję do kosza i są wymieniane na nowe?
> Dzięki za wszelką pomoc

1) Jezeli dysk oddajesz do serwisu producenta (co jest raczej malo
prawdopodobne) to zostanie on naprawiony..
2) Jezeli oddasz go tylko do sprzedawcy, sprzedawca przesle dysk do gwaranta
czyli serwisu producenta, producent w zamian wyda nowy dysk (badz po
naprawach) lub ewentualnie zwroci twojemu sprzedawcy pieniadze (korekta). W
tym przypadku ty jako klient dostaniesz nowy (czysciutki) dysk.

--
Pozdrawiam,
Michal Sztuk