Uszkodzony dysk - jak skasować dane?

Autor: robert (robeko_at_polbox.com)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 14:25:22 MET DST

Mam uszkodzony (fizycznie, choć do końca nie wiem, czy sam dysk, czy tylko
elektronika - bo cały serwer jest u dostawcy Internetu) dysk SCSI, który
mogę reklamować. Ponieważ są tam poufne dane chcę je przedtem zniszczyć na
wypadek, gdyby dysk udało się uratować, aby nie wpadły w niepowołane ręce.
Czy ktoś wie jak to zrobić skutecznie (pole magnetyczne?) nie narażając się
na posądzenie, że to ja jeszcze bardziej uszkodziłem dysk?
A z drugiej strony, czy w praktyce dyski, które zostały oddane do serwisu
bywają odratowywane, czy wędruję do kosza i są wymieniane na nowe?
Dzięki za wszelką pomoc

--
pozdrawiam
Robert Otto