duron zmiennym jest

Autor: sobom (sobom_at_go2.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 23:27:57 MET DST

Hey...
Mam w koncu swojego Solteka KAV i Durona 750. Od początku mam jednak
problemy z prockiem - jego temp.
Bylo tak:
- po podpieciu pierwszy raz plyty na ustawieniach default temp. procka
dochodzila (a nawet przekraczala) 100st. - nie wiem zreszta czy przez to mi
sie nie uszkodzil, a juz na pewno skroci sie jego zywotnosc - co o tym
myslicie???
- gdy zmienilem zworke, aby ustawic recznie magistrale i mnoznik (mag - 100,
mnoz-7,5) i puscilem w BIOS'ie temp 64-68st.
- pojechalem z plyta do serwisu - tam 35-42st. (przy okazji gosc posmarowal
mi pasta termoprzewodzaca)
- przywiozlem do domu - ok.45
- teraz mam 51st. przy prawie zamknietej obudowie
wszystkie inne pomiary byly przy otwartej obudowie
Czy mieliscie moze takie problemy. A moze ktos z Was wie dlaczego tak sie
dzialo...
Mam coolera na 4000RPM - czy to mozliwe ze przez niego mam taka temp. 51st.
to mimo wszystko troche za duzo jak na niekreconego durona.

2. Druga sprawa to klopot z kodekiem. Po zainstalowaniu plyty muzy nie bylo.
- zawiozlem do serisu - tam oczywiscie wszystko ok.
- przywiozlem do domu - gra
- po jakims czasie - przestala
Nie przestala pewnie tak sama z siebie. Po instalce plyty z grafika
instalowalem jeszcze modem i troche pozmienialem w BIOS'ie (oczywiscie opcje
AudioOnChip i Soundblaster sa wlaczone). Modem to Zoltrix Aquila.
Podejrzewajac go o konflikt wywalilem go i z systemu i z plyty. Ale nic,
muzyki dalej nie ma. W BIOS'ie mozna ustawic IRQ dla karty muzycznej na
wartosci (5,7,10,11 - cos w tym stylu) i wyprobowalem wszystkie i nic. W
Systemie nie ma zadnych konfliktow.

3. Jak sie ma sprawa Solteka KAV i Linuxa. Czy bedzie chodzil bez problemu.
A co z pakietem VIA 4in1 i innymi dodatkami. Czy plyta obejdzie sie bez nich
pod Linuxem.

grafika - Riva TNT2 M64 32MB
hdd- Samsung
modem - Zoltrix Aquila