Re: temperatura Athlona <71 stop ?

Autor: Slawomir Jan Rzeszowski (srzeszow_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 11:54:30 MET DST

> sprawdzasz w biosie czy jakims programem winowym
> bo czesto programy pod wina sprawdzaja na zasadzie
> %wykorzystania procesora
i tak i tak - w biosie zwykle mija 60 stopni i kroczy dalej ( dotad mi sie
nie chcialo czekac do konca - moze powinienem ?? )
rowniez po wylaczeniu kompa sprawdzam w biosie i dane z MBM i Sandry sie
zgadzaja /!/
> przegrzewanie sie????
jak go zwal tak zwal / 70 stopni to chyba juz przegrzewanie sie , nie ??
/ ( sorry za lamerskie pytania - z gruntu nie mialem dotad zadnych
problemow z temperatura/podkrecaniem/wiechaniem sie CZESTYM systemu /luck
:)) /
> a czy zdazylo sie ze wieszna sie podczas normalnej pracy
-tak , ale nie wiem czy to temperatura czy z tym chipem via /4in1/ jest
wszystko "ok" ? /po wgraniu 4in1 zginal mi cdrom - tez dziwna bajka ?/
- wiechanie wyglada np. tak ze tryb msdos albo nie wchodzi i rzyca
wyjatkami lub wchodzi i po chwili sie wysypyje ze wspomnianymi wyjatkami
np. wiecha sie winamp itp./poprostu go wylacza/
itp
> prawdopodobnie z przegrzania?
tak zgaduje , czy trafnie ? - nie wiem jak to sprawdzic nie montujac
nowego wiatraka .
> normalka
wolalbym odpowiedz : normalka , zmien wiatrak lub normalka nic z tym
nie
zrobisz

> Zacznijmy od tego jak masz plyte
trancendusa / nikt tego niema , co dziwne nie wiem jakiej jest klasy i ile
kosztuje /???/- ale znana to chyba nie jest wiec i koszt pewnie niewielki
w tym i jakosc /
napisy na niej to AKT4 / i cos tam o wspomnianym via /
> jaki wiatrak na athlonie i czy przesmarowales pasta
spire , smarowalem - najpierw tylko na glownej - srodkowej czesci ,
pozniej calego go wysmarowalem
> termoprzewodzaca
> nastepnie jak jest z obiegiem powietrza w obudowie
> czy obudowa jest dostatecznie duza, czy
raczej wielka to niejest /znaczy mala jest /
> paski i kable zasilajace nie przeszkadxzaja w obiegu
nie powinny - sa z boku przed wiatrakiem jest zasilacz -kilka centymetrow
> powietrza szczegulnie wokolo radiatora
komp jest caly czas otwarty /czesto mu rozne rzeczy zmieniam / wiec chyba
powinin dodatkowo byc w ten sposob chlodzony ?

jeszcze jedno - podwojne , zasadnicze , pytanie : czy zmieniac wiatrak i
czy stabilnosc systemu jest do osiagniecia /pomijajac temperature jesli by
miala wplyw/ w mojej konfiguracji (plyta z via + athlon) ?

Slawek