Re: Rozważania nt doboru klocków do komputera - pros

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 16 Apr 2001 - 23:53:24 MET DST

"Krzysiek" <silverman_at_go2.pl> wrote in message news:9bfohn$f1g$1_at_news.tpi.pl...
> "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> wrote in message

> pewnego dnia sie zdziwilem gdy zobaczylem ze radiator odpadl
> i procek chodzil bez zadnego chlodzenia i sie nawet nie zawiesil (P75)

Właśnie o tym mówię. Nie jest prawdą, że pierwszym objawem przegrzania
jest "zwis". Ja kiedyś naprawiałem serwer peer-peer w pewnej aptece,
w której 486DX66 stracił wentylator i wcale komp się nie zawieszał...
Po prostu źle liczył procenty i inne ułamki :-)

> no wiesz co przez okres przekroczenia jakiejs tam krytycznej temp.
> a zwisem moze zachodza jakies zmiany w strukturze (nadtapiaj sie
> sciezki medzy tranzytorami i kondesatorami???)

Tu nie chodzi o prymitywnie nazywane przez ciebie "nadtapianie się".
Tu chodzi o efekty kwantowe, tunelowanie, utratę barier przez złącza itp.

> ale skutkiem przegrzania sie procka jes zazwyczaj zwis zadziej reset

Mylisz się. To po prostu jeden z wielu efektów. Fakt - spektakularny.

> oczywiscie jak procek sie przegrzewa to wykonuje bledne obliczenia

Otóż to - "błędne obliczenia" rozumiane w sposób szeroki... :-))

> najlatwiej zobaczyc to na kartach graficznych jak zaczynaj
> jakies krzaczki wyskakiwac

No własnie - przegrzany procesor jest NIEOBLICZALNY.
Niewłasciwa praca może się objawiać złymi skokami do niewłaściwych adresów
(sławne zwisy) niewłaściwe adresowanie pamięci (sławne General Protection
Fault, Exception #13/#14 itp) niewłaściwym działanie ULA (błędy mnożenia).
I mnóstwo innych, większych czy mniejszych problemów - często niezauważalnych
w "typowych" tak zwanych testach, w którzy patrzy się na pulpit Windows
gdy się rusza myszką :-))) To może działać MIMO iż procek jest przegrzany.

> ogulnie wiem jak procek jest zbudowany
> ale ucz mistrzu

Nie mam czasu uczyć Ciebie. Zwłaszcza za friko... nie licz na to! :-)
Przejdź się do księgarni, po książki o procesorach, programowaniu
i tym podobne... acha - i jak już tam bedziesz kup sobie również
jakiś podręczny słownik ortograficzny ;-)

> to to ja wiem doskonale

O czym zatem rozmowa?