Re: Rozważania nt doboru klocków do komputera - proszę o dyskusję szczególnie zaawansowanych użytkowników

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Mon 16 Apr 2001 - 21:58:27 MET DST

"Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> wrote in message

> Wszystko zależy jak długo pecet pracuje dziennie.
> Taki silniczek ma określoną typową ilość godzin pracy po której
> zwyczajnie zużywa się i szybko zaciera się - przestaje obracać.
> Ja, obsługując czasem komputery pracujące w biurach i chodzące
> non-stop 24/7 bez wyłączania spotykam się z zapieczonymi wentylatorami
> w komputerach rocznych i półtorarocznych.

w serwerze ktory chodzi 24/7 (juz jakies 7 miesiecy) mam wiatraczek od 486
ma on juz dobre kilka lat i nadal dobrze chodzi

> Wiadomo, że jak ktoś w domu
> włącza komputer na dwie godziny trzy razy w tygodniu to będzie mu
> wiatrak żył latami, ale często niestety komputer chodzi dłużej
> i wiatrak niestety po dwu latach jest już niepewny.

komp mi chodzi srednio po 8 godzin dziennie (czasem i po 12)
na procku mam firmowy wiatrak intela ma juz jakies 1,5 roku
zywotnosc zalezy nie tylko od czasu uzytkowania ale tez od
producenta (co jest raczej oczywiste)

> Ja mam taką
> taktykę, że ponieważ wentylator kosztuje parę złotych a kłopoty
> jakie mogą wyniknąć z jego awarii są kosztowne i czasochłonne
> to zalecałbym rutynową wymianę go po dwu latach pracy i obowiązkowe
> czyszczenie z kurzu co poł roku.

w firach to mozna zastosowac
ale w domu..........

> Nie wszystkie rozwiązania sprzętu
> mają nawet dziś kontrolę temperatury czy w ogóle kontrolę wiatraka
> a uszkodzony może powodować najprzeróżniejsze efekty w pracy peceta.

na poczatek zwis

> Wiele razy zdarzyło mi się, że nikt by nie przypuszczał, że to co
> widział na ekranie jest efektem nieobracającego się lub zapchanego
> kurzem wiatraka (np. błedy w dzieleniu i mnożeniu prostych liczb!)

procek sie przez dluzszy czas sie przegrzewal i zaczal przeklamywac
wina uytkownika, ze nie zglosil informatykow ze komp mu sie wieszal
albo informatyk dupa

> No cóż, każdy ma inne priorytety. I dlatego bez sensu jest ten wątek,
> w którym próbuje się ustalać "uniwersalne" i jedynie słuszne zasady
> doboru komponentów sprzętowych. Każdy zestaw będzie inny, i inny
> dobór elementów, narzucony stawianymi oczekiwaniami po pececie.

dlatego napisalem jak ktos ma duzo miejsca
wkoncu ma byc jak najstabilniej czyli musi byc
dobre chlodzenie a im wieksza obudowa jak
najlepszy obieg powietrza

Krzysiek