Re: nieudany Bios upgrade A7V

Autor: AnkaS (stona.invalid_at_fuw.edu.pl)
Data: Mon 16 Apr 2001 - 13:21:00 MET DST

Serdeczne dzięki kolegom za wszystkie rady,
zaraz po świętach sprobuję jeszcze raz zawalczyć z tym draństwem.

 jeszcze raz przeczytam wszystkie posty bo sie tego trochę
 nazbieralo i muszę usystematyzować wasze rady i ustalić plan działania.

Na razie mam takie uwagi:
1. Problemy ze zwisami są od początku życia tego kompa, czyli od listopada.
2. Raz już przeinstalowywalam wszystko i nie pomogło.
3. Post Włodka napełnie mnie otuchą, ze może to właśnie konflikt
IDE i dzwięku na PCI 4/5 powoduje zwisy. A wedlug ASUSa bios
A7V1007 ma remedium na te bolączkę Wlodek sprawdzil, ze to prawda.
Jedna uwaga bylby to konflikt, ktorego nie sygnalizuje manager urządzeń.
Wlodku, czy u Ciebie tez nie dawał komunikatow o konflikcie?

4. Wstyd mi sie przyznać, ale dopiero teraz przyszedl mi do glowy pomysl
dlaczego upgrade sie nie udal, ale trąba ze mnie! Nie pospadajcie
z krzeseł ze śmiechu z głupiej baby . Przy probie upgradu
biosu nie sprawdzilam, czy przypadkiem skladacz kompa nie zabezpieczyl
biosu przed flashowaniem jakąć zworką (ale w instrukcji do plyty,
nie widzę takiej zworki plyta jest niby bezzworkowa, czy coś takiego jest?)
jest tylko w biosie w advanced opcja Bios Update,
ale chyba to nie o to chodzi. (jak ma byc bylo disabled,
ale jak zmienilam na enabled to tez nie pomoglo)
Komunikat po tym nieudanym upgradzie byl taki:
Address (3C000h)- expected (BEh) real (00h)
Jakies jeszcze pomysly z tym upgradem?

5. Cenne są dla mnie uwagi Krzyska o kolejności
instalowania sterownikow: najpierw patch do via pozniej grafika
 i muzyka a na koncu reszta, bo niekoniecznie przyszło by mi to do głowy.

Chyba strategia bedzie taka:
i. upgrade biosu (po ewentualnym odbezpieczeniu) i ostre pokatowanie kompa
    jesli nie pomoże
    to zastosuje rozne warianty rad "nieostatecznych"
a. przetestuję co się da programami od Radosława (jak je sciągnę)
b. wyjęcie muzyki i odinstalowanie jej (za radą Pawła) (mam ją na slocie 5)
c. poprosze kogoś o pożyczenie innej kości pamięci (za radą Grega)

Ostatecznie (kiedy ja znajde na to czas)
ii. Przeinstalowanie windy (mam na szczęście magazyn swoich
    instalek na innej partycji), Via 4in1 (które najlepiej, czy te
ostatnie
 - chyba 4.29 ?, ja mam 4.24 lub 4.26) i promise, grafa i muzyka

pozdrawiam świątecznie
i jeszcze raz dzękuję za zainteresowanie i odzew.
Anka

--
Z adresu wyrzuć .invalid poprawny  jest <stona-at-fuw.edu.pl>