Re: Prosba o ocenę kompa

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Fri 13 Apr 2001 - 00:30:03 MET DST

> Można u nas ( w Łodzi ) dostać np. takie gotowe zestawy:
>
> 1)
> Celeron 700

Słaby ten procesor.
Lepiej już kup C800 jeśli chcesz pozostać przy Intelu.
Jeśli jednak wolisz AMD to bierz Durona 750-800

> Płyta BX Intel ATX/133

Nie wiadomo co to za płyta bo BX to tylko chipset, ATX to format płyty
a /133 świedczy o obsłudze magistrali 133.

> CD LGx52

Może być.

> DIMM 128/133 ( co to znaczy ? )

128MB Ramu zdolnego do pracy przy 133Mhz.

> HDD 30 GB

Ale jakiej firmy ?

> grafika 32 MB Riva /tnt

Ktoś niekumaty w tej firmie jest bo nawet nie napisał, że to TnT2 (nie było
TnT1 z 32MB).
Jeśli to jest TnT2, TnT2 Pro lub TnT2 Ultra to może być jednak nie daj sobie
wcisnąć
TnT2 M64 ani TnT2 Vanta. A najlepiej to kup GForce2 MX 400.

> SB 128 ( soundblaster ? )

Tak Sound Blaster ale cienki.

> ATX ( co to znaczy ? )

Obudowa w formacie ATX czyli zasilaczem sterowanym z płyty głównej.

> monitor 15'' Samtron 55E

Lepiej dołożyć troche i kupić coś na 17".
Co do monitorów Samtron to nie wiem co to za firma więc się nie wypowiadam.

> mysz
> głośniki
> podobno drukarka gratis

Pewnie jakaś tania w stylu HP 610C :-)

> CENA 2800

Trudno powiedzieć czy ta cena jest okazujna czy też nie jeśli nie wiadomo
jaka tam bedzie płyta główna, karta grafiki oraz jaki dysk twardy.

> 2) Intel pentium 700
> 128 MB ram
> SB live
> HDD 30 GB 7200 U100 ( co to znaczy ? )

7200 rpm (obrotow na minute) pracujący przy UltraDMA 100.

> DVD
> grafika GeForce 32 MB MX
> CENA 2500

Drogo jak bez monitora.
O płycie głównej też nie nie wiadomo.

> Co sądzicie o tych zestawach ?

Ja bym tego nie kupił w każdymr razie.
Lepiej zlecić komuć obeznanemu w temacie złożenie kompa za podaną kwote.

> Co jeszcze powinien mieć dzisiaj komp ?

Procesor nie mniej niż 600Mhz, conajmniej 128MB ramu PC133, akcelerator
w najgorszym przypadku o wydajności TnT2 Pro\Ultra oraz karte dzwiękową
zgodną
z obecnym standardem na rynku gier czyli EAX 2.0.

> Miejsce na modem, i na co jeszcze ?

Modem tez by się przydał to fakt.

> Przy okazji parę pytań o DVD:
> czy bez problemu czytają CD-RW?

Obecne napędy DVD czytaj CD-RW jednak wolniej niż CD czy DVD.
Jak miałem Samsunga 32/6x to CD-RW czytał przy 4x (prędkości CD).

> czy zawsze mają wyjścia do telewizoa ?

Napędy DVD ???
Tam nie ma żadnego wyjścia na TV.
Jest za to w sprzętowym dekoderze dla filmów DVD któy jednak trzeba posiadać
w kompie.
Wyjście TV może też być na karcie graficznej.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\