Re: kontroler scsi

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 12 Apr 2001 - 19:21:09 MET DST

Hi,

"Avalon_at_am" wrote:

> Zarowno IDE/ATA Hard Drive jak tez SCSI ma controller wbudowany w
> dysk. A zatem karta jest tylko adapterem (dopasowaniem) SCSI bus do
> System bus.

Wiem o tym doskonale. Ja dążę jednak do tego, aby urządzenia nazywać
zgodnie z ich przeznaczeniem, a nie rzeczywistym funkcjonowaniem.
Gdyby nie zintegrowane na wszystkich płytach "mostki" PCI<>IDE, do
obsługi dysków IDE potrzebowalibyśmy karty mostkującej szyny (szyna
IDE poniekąd nie jest szyną, a tylko przedłużeniem szyny AT, ale
nie przesadzajmy już z dokładnością). Tak -- ta karta nie byłaby
kontrolerem sensu stricte, ale dla użytkownika różnica między kartą
kontrolera MFM i mostka IDE jest żadna -- jedno i drugie pozwala
używać dysku twardego.

Po raz kolejny więc postuluję: niech każdy układ (karta) pozwalający
na uzyskanie dostępu do napędów pamięci masowej będzie nazywany
kontrolerem niezależnie od tego, czy jest rzeczywiście kontrolerem,
czy tylko mostkuje dwie szyny (i jak bardzo niezależna jest mostkowana
szyna). Będzie prościej :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |