Re: Rozważania nt doboru klocków do komputera - proszę o dyskusję szczególnie zaawansowanych użytkowników

Autor: GLide (glyder_at_priv.onet.pl)
Data: Thu 12 Apr 2001 - 03:30:09 MET DST

On Wed, 11 Apr 2001 19:53:58 +0200, "red5" <red5_at_space.pl> wrote:

>kupujac plyte glowna oparta na chipsecie VIA jestes narazony na wszelkiej
>masci
>VIA 4in1 service packi, co czesto powoduje mase konfilktow. poza tym bez
>takiego
kupujac kartee graficzna jestes narazony na zainstalowanie
sterownikow. Kupujac Plyte na BX tez jestes narazony na instalacje
sterownikow (tylko o tym nie opamietasz lub nie wiesz bo winda nie
komunikuje Ci tego).

>SP nie ma mowy nawet o konkretnej wydajnosci. polecam tutaj plytki firmy
>ASUS
Co rozumiesz przez "ie ma mowy nawet o konkretnej wydajnosci"?

>bedziesz robil to Intel i jego Pentiumki oznaczone obecnie cyfra 4.
Taaa kupo sobie P4 i ciesz sie jego wydajnoscia ogladajac wyniki
Benchmarkow produkowanych przez firme Intal.

>nie polecam noname! jakies 1,5 miesiaca temu przejechalem sie na takim
>czyms. obecnie
Zgadzam sie.

>posiadam WinFast Leadtek GF2MX i jestem niezmiernie zadowolony. Popatrz
>sobie
>na testy na http://www.benchmark.pl jednak ogolnie to oplaca sie Hercules'a
>i Leadteka
A jednak Leadtek ma gorsza jakosc obrazu przy wcale nie lepszej
wydajnosci niz Hercules.

>wlasnie. GTSa... zawsze warto... niezbyt ma znaczenie wielkosc przekatnej
>monitora,
A po co komus GTS jesli jego monitorek wyciska max 800x600. ROTFL.

>a zawsze jest szybszy. chociaz obecnie mamy do czynienia z nowym zjawiskiem:
>GeForce3.
>z tego co przejrzalem na stronie Nvidii w dokumentacjach mamy cala mase
>bajerow:
>roznej masci bumpmappingi i duuzo innych efektow a to wszystko w HAL.
Fajnie jeszcze by bylo gdyby obecie jakis sof to wykorzystywal.
Widzisz sens kupowania Hiendowej karty za ciezki szmal tylko po to aby
wykorzystac 60-70% jej mozliwosci? Nie lepiej poczekac pol roku i
kupic ja o olowe taniej?

>128PCI
Na ogol producenci plyt zbijaj kase montujac kodeki w zasadzie
softwareaowe co powoduje pewne obciazeie procka. Przuy odrywaniu
Ding.wav itp w zasadzie nie ma to zadnego znaczenia jednak
jesliwymagasz czegos wiecej warto zainwestowac w porzadna karte. SB128
jest chyba nienajlepszym wyborem w swojej klasie cenowej. Lepsze
byloby rozwiazanie oparte o chipset Yamahy (podobna cena a wieksze
mozliwoaci)

>niektórych
Viekawa karta,ale jak dla mnei troche przereklamowana. Dzwiek #d jest
dobry pod warunkiem posiadania 4 glosniow. W przypadku 2 znacznie
lepsze efekty 3D mozna uzyskac na kartach z Vertexem 1 lub 2.

Combo raczej bym sobie odpuscil. Jak cos jest do wszystjiego to jest
do niczego. Z pewnoscia taka konstrukcjas jest znacznie bardziej
skomplikowana niz zwykly naped CDRW a to nie wrozy najlepiej w sensie
niezawodnosci. Typy: Teac, Plextor.

>cichy to akurat az takiego znaczenia nie ma. tutaj raczej IBM i Seagate.
Zalezy dla kogo. Ja mam kompa blisko lozka i jak pracuje 24/24 to nie
chcialbym amby zbytnio halasoawal. Jesli chodzi o niezawodnosc to
Quantum (wydajnosci tez niezla), szybkosc IBM, kompromis pomiedzy
szybkoscia i halasliwoscia to Fujitsu.

To sa rzeczy podstawowe, ale nie maja zadnego znaczenia jesli okaze
sie, ze monitor daje obraz nieostry, ma zrypana geometrie lub
zbieznosc barw.

Zalezy ile jest kasy. Do pracy jednak nie nalezy zalowac. Tymbardziej
jesli zajmujesz sie grafika, projektowaniem (cad), DTP.

>połączenia,
Szczegolny przyadek mam w domu. Zoom PCI na Abicie BH6 totalnie gryzie
sie z Herculesem 2MX.

>montaż
Solidne zamocowanie jest wazne. Bardzo czestym powodem klopotow jest
zle osadzenie karty graficznej w slocie AGP (spowodowane badz
niechlujstwem montazu ,badz nie trzymaniem wymiarow przez obudowe).

>tamto az takiego znaczenia nie ma, no moze co to dobor PCI bo tam potem sa
>jaja
Ma znaczenie co poparlem wyzej.

Te pytania sa tak elementarne i jest ich tyle, ze witrze tutaj
prowokacje.

Pzdrawiam
GLide

PS. podpilaem sie sie pod twojego posta bo z niektorymi rzeczmi jakie
napisales nie oglem sie zgodzic, a ze przy okazji dodalem troche
odpowiedzi na inne pytania przedpiszcy to chyba drobiazg.