Re: Rozważania nt doboru klocków do komputera - proszę o dyskusję szczególnie zaawansowanych użytkowników

Autor: red5 (red5_at_space.pl)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 19:53:58 MET DST

> [...]
żeby
> powstał scharmonizowany zestaw, a nie koszmarki w stylu P4 + TnT-2 M64
> noname.
>
> 1.Dobór płyty głównej
> Jakie tu czychają zasadzki ? Wiadomo, że to jest najważniejszy element
> komputera i on w dużej mierze decyduje o jego wydajności i stabilności.
> Prosiłbym o podanie konkretnych przykładów. Kiepski producent=kiepskie
mobo
> (zazwyczaj); ale czy zawsze znany producent=dobre mobo ? Jakieś konkrety ?
> Jakie mogą być róznice na wydajności całego systemu jeśli weźmiemy np. ECS

na wstepie zaznacze ze jestem programista, a wlasciwie koderem i pisze sobie
opengl i direct3d.

otoz plyty glowne to wg mnie na innym chipsecie niz Intel'a sie po prostu
nie oplaca.
kupujac plyte glowna oparta na chipsecie VIA jestes narazony na wszelkiej
masci
VIA 4in1 service packi, co czesto powoduje mase konfilktow. poza tym bez
takiego
SP nie ma mowy nawet o konkretnej wydajnosci. polecam tutaj plytki firmy
ASUS
i ABIT, oczywiscie te z chipsetem Intel. np bardzo ciekawie prezentuje sie
ABIT
SA6 i815ep - nawet mam w zamiarach kupienie owego modelu, circa 550zl.

> 2.Procesor
> Oczywiście bezpośrednio związany z płytą. Co do domu, co do stacji
roboczej,
> co do serwera? Czy Athlona można włożyć do serwera pracującego 24H/365dni
?
> Do czego P4 ? Czy lepiej Duron + 256MB pamięci czy TB + 128MB do CADA ?
Itd

i znowusz nie polecam alternatywnych rozwiazan. ostatnio znajomy nabyl
durona
no i nie wiedziec czemu masa problemow pod np win2k. poza tym Intel daje
wieksze
wsparcie dla developerow, produkuje kompilatory ktore sa optymalizowane
wlasnie
pod procesory wlasnej firmy, z wlasnymi technologiami. wiec bezwzgledu na to
co
bedziesz robil to Intel i jego Pentiumki oznaczone obecnie cyfra 4.

> 2a. Co z wentylatorem, czy warto inwestować w "Orby" itp.?

podkrecasz? oczywiscie! poza tym nigdy nic nie zaszkodzi miec chlodniejszy
procesor.

> 3.Grafika
> Jaka do czego, jakie różnice w wydajności między np. Power Color GF2 MX a
> Hercules GF2MX BOX ? Czy warto ? Czy noname ma faktycznie fatalną ostrość
?
> Czy jest sens kupować GTSa do 15" monitora ?

nie polecam noname! jakies 1,5 miesiaca temu przejechalem sie na takim
czyms. obecnie
posiadam WinFast Leadtek GF2MX i jestem niezmiernie zadowolony. Popatrz
sobie
na testy na http://www.benchmark.pl jednak ogolnie to oplaca sie Hercules'a
i Leadteka
wlasnie. GTSa... zawsze warto... niezbyt ma znaczenie wielkosc przekatnej
monitora,
a zawsze jest szybszy. chociaz obecnie mamy do czynienia z nowym zjawiskiem:
GeForce3.
z tego co przejrzalem na stronie Nvidii w dokumentacjach mamy cala mase
bajerow:
roznej masci bumpmappingi i duuzo innych efektow a to wszystko w HAL.

> 4.Dźwięk
> Na ile onboard AC'97 obciąża procesor, czy warto "wymienić" go na SB
128PCI
> ? Czy Live to faktycznie taki super wypas ? A problemy z Livem na
niektórych
> systemach ? Czym poszczególne modele (Value,Player,1024,5.1,Platinum) się
od
> siebie różnią ?

tutaj ci sie niezbyt wypowiem, poniewaz nie mam w tym zakresie doswiadczen.
jedynie
co to sa jakies przyglupawe problemy z Livem pod trackerami... choc pewnie
tymi
starszymi.

> 5b. i jeszcze nagrywarka - a może COMBO - zalety i wady, co z tymi całymi
> subchanelami i DAO-RAW ? W co warto zainwestować ? Modele 8x różnych firm
> różnią się znacznie między sobą cenami - czy warto płacić "za firmę"

polecam TEAC i HP.

> 7. Dysk twardy - duży czy szybki ... a może jeszcze cichy, mało grzejący
> się, niskoawaryjny ? Jakieś fakty ? Jaki jest najlepszy test
uwzględniający
> normalne warunki pracy (a nie transfer liniowy jak np. HD Tach)

cichy to akurat az takiego znaczenia nie ma. tutaj raczej IBM i Seagate.

> 8.Monitor - najczęściej wyrocznią są parametry teoretyczne (max.rozdz,
> plamka itp) - czy to jest słuszne ? Jak wyglądają wady u różnych
> producentów - problemy z geometrią, zbieżność kolorów, czy płaski jest
> naprawdę płaski ? Co do gierek a co do pracy ?

Flatron jest plaski, Trinitron to wycinek walca.

> 9.Modem - jakieś szczególne przypadki - niekompatybilność, słabe
połączenia,
> różnice w transferze dla różnych modemów w tym samym komputerze na tej
samej
> linii ?

> 10. Obudowa + zasilacz - rady ogólne, szczególne przypadki ?

jak najwieksza - duzo miejsca i luz to raz, dwa nizsza temperatura,
zasilacz... no bo
ja wiem... 300W najlepiej.

> 11.Jak duży wpływ na stabilność, wydajność i bezawaryjność ma montaż ?
> Prawidłowe podparcie płyty, odpowiednie podpięcie napędów, odpowiedi
montaż
> kart, dobór slotów PCI, spięcie kabli, pasta między radiatorem a
procesorem
> itp. Typowe błędy montażu ?

tamto az takiego znaczenia nie ma, no moze co to dobor PCI bo tam potem sa
jaja
z przerwaniami. polecam paste silikonowa do przewodnictwa ciepla.

> 12. Kwestia softu - np. różnice w stabilności W98, Me i 2000 na tym samym
> komputerze ? Czy W 95 bedzie rozsadnie pracowac na nowoczesnym sprzecie -
> ile łat trzeba doinstalować ?

polecam 2000 - wydajnosc w aplikacjach 3d porownywalna z Me, a jednak kilo
stabilniejszy no i do netu cala masa bajerkow. ja jestem bardzo zadowolony z
przesiadki.
win 95? ... zapomij.

greetz

---