Re: kontroler scsi

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 10:30:03 MET DST

Hi,

Krzysztof Oledzki wrote:

> No.. w sumie masz racje.. mostek ISA/PCI/PCMCIAi/USB<->SCSI. :)

;)))))))

> AFAIK do sluchania plyt sluzy gramofon :) Adapter jak sama nazwa wskasuje
> sluzy do adoptowania czegos..

Krąży i taka nazwa :)

> Hm.. czy mozesz mi wskazac w ktorym momencie on to robi?

Troszkę niejasno się wyraziłem -- nadzorowanie rozumiem tu przez zlecanie
wykonania zadań, przekazywanie danych i odbieranie danych.

> No to ja wroce do przykladu z karta sieciowa... czy tam tez
> powiesz ze jest to kontroler sieciowy? A spelnia ona analogiczna funkcje -
> wysyla i odbiera dane oraz rozkazy.

I też w oryginale jest to "network adapter", a jakoś "adapter sieciowy"
nikt na nią nie mówi :) Myślę, iż w przypadku niektórych urządzeń
należy niestety odejść od podstaw ich działania, i nazywać je w zgodzie
z innymi urządzeniami podobnej klasy.

Przykład: osprzęt sieciowy jest bardzo różnorodny, więc mamy koncentrato-
ry sieciowe, przewody sieciowe i _karty_ sieciowe, choć ta karta sieciowa
jest "adapterem". Do sterowania dyskami zawsze była potrzebny układ konto-
lera, więc niezależnie, czy mamy dysk MFM, IDE czy SCSI, kartę pośredni-
czącą w wymianie danych nazwiemy kontrolerem MFM, IDE czy SCSI :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |