Re: kontroler scsi

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_hoth.jmg.com.pl)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 18:56:17 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> wrote:
> Hi,

> OK, w takim razie dochodzimy do analogii np. z szyną PCI, gdzie
> nawet "kontroler" szyny (mostek północny) jest jednym z urządzeń :)
> Wynikałoby z tego, iż "SCSI adapter" powinien zostać przetłumaczony
> na np. "mostek PCI-SCSI" :)
No.. w sumie masz racje.. mostek ISA/PCI/PCMCIAi/USB<->SCSI. :)

> Idąc drogą tłumaczenia, "SCSI adapter" powinien zostać przetłumaczony
> jako "adaptor SCSI", a nie "adapter SCSI". Z powodów, które podałem
> w poprzednim poście (adapter służy do słuchania płyt).
AFAIK do sluchania plyt sluzy gramofon :) Adapter jak sama nazwa wskasuje
sluzy do adoptowania czegos..

> Ponieważ jednak "SCSI adapter" służy do nadzorowania pracy szyny SCSI
Hm.. czy mozesz mi wskazac w ktorym momencie on to robi?

> z punktu widzenia komputera i systemu operacyjnego (wysyłanie na tę
> szynę rozkazów, pobieranie danych do bufora i udostępnianie tego
> bufora na magistralę rozszerzeń komputera), obstaję przy nazwie
> "kontroler".
No to ja wroce do przykladu z karta sieciowa... czy tam tez
powiesz ze jest to kontroler sieciowy? A spelnia ona analogiczna funkcje -
wysyla i odbiera dane oraz rozkazy.

> Karta ta co prawda nie steruje magistralą, jednak daje
> do niej dostęp.
I wlasnie dlatego nie pasuje mi stwierdzenie kontroler.

> Mogą istnieć środowiska w której urządzenia są rzeczy-
> wiście równouprawnione,
No wlasnie..

> jednak komputer PC bez pośrednictwa kontrolera z szyną SCSI nie
> dogada się nijak.
Tak samo jak nie dogada sie z ethernetem, a tutuaj nikt nie
powie kontroler.

Pozdrawaim,

                                Krzysztof Oledzki