czy od trinitrona bola oczy?

Autor: Dafi (dafi_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 09 Apr 2001 - 19:57:35 MET DST

Mam troche moze glupie pytanie.

Czy od jakichs wlasciwosci monitora moga bardziej bolec oczy?

Kupilem 19'' Iiyama pro451 i na jakosc obrazu za bardzo nie moge narzekac,
ale jak posiedze 2-3 godzinki to czuje ze oczy mnie bola jak po 10
godzinach.
Sadzilem ze to kwestia przyzwyczajenia ale minely dwa tygodnie ale niewiele
sie poprawilo.
Probowalem rozne ustawienia kontrastu i oswietlenia i niewiele pomoglo.
Odleglosc zachowuje w miare przyzwoita, rozdzielczosc mam 1152x864 przy
100Hz

W pracy mam stare nie plaskie 17'' i wydaje mi sie ze tam obraz jest jakby
milszy dla oczu.

Sam nie wiem co o tym myslec. Nieraz sadze ze to wina za malej ostrosci,
choc porownujac do monitorow w pracy to moze jest ona za duza???

Posiedzialbym chetnie dla porownania przy innej 19 ale nie mam skad jej
wziasc :(

Dafi