Re: Czy plyta podlaczona do gniazdka jest pod pradem?

Autor: Czepcu (czepcu_at_interia.pl)
Data: Sat 07 Apr 2001 - 13:23:59 MET DST

> Chodzi mi o to, czy
> jesli mam plyte ATX podlaczona do sieci (elektrycznej), ale komputer
> jest wylaczony, to czy owa plyta jest pod pradem?

Przy ATX-ie nawet jeśli komputer jest wyłączony na płycie jest ciągle
napięcie 5V.

> Czy przed modyfikacjami
> "wewnetrznymi" powinno sie wyciagac wtyczke z gniazdka?

Jeżeli nie masz wylącznika z tyłu obudowy na zasilaczu to jepiej przed każdą
modyfikacją wyjąć wtyczkę z gniazdka. Miałem taką przygodę, że nie wyjąłem
wtyczki z gniazdka i podczas wkładania karty grafiki komputer mi się nagle
zaczął uruchamiać (grafika jeszcze się nie zdążyła usadowić w slocie).
Akurat miałem szczęście - szybko wyciągnąłem wtedy wtyczkę i nic złego mi
się ze sprzętem nie stało .Ale lepiej nie ryzykować.

Pozdrawiam
Łukasz Czepiec
czepcu_at_interia.pl