Re: ISDN and SDI

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 05 Apr 2001 - 13:21:53 MET DST

> Cze grupowicze
> 1) mam ISDN(dwie linie-numery) + linia analogowa (zwykly tel)
> chodzi o to ze ISDN jest podlaczony do mojego pokoju a analog jest drugiej
> czesci domu
> chcialem sie spytac czy moglbym zamienic sie numerami (liniami)[ten sam
> platnik] - chodzi o to ze analog ma numer ktory zna duza liczba osob a ja
> nie chce zeby do mnie dzwonili
> a wiec - chodzi mi o to zebym nie zrywal umowy na ISDN'a i nie placil 450
> PLN a zebym mial SDI bo mnie rachunki mecza
Naprzyklad w dialogu podłączenie lini cyfrowej pod ISDN kosztuje ok. 370 PLN a
zwykłej ok 20 PLN. Zatem zamiana będzie chyba wykluczona bez ponoszenia
kosztów. Proponuję zmianę numeru w centrali będzie to proste i tanie
rozwiązanie. Pozatym możesz zastrzec sobie numer - nie ma go w książce
telefonicznej, a na informacji nikt nie uzyska twojego nr. (pani odpowie coś
takiego: że numer jest zastrzeżony i nie może go podać)

> 2) czy SDI to analog czy linia cyfrowa ?
Co do tego nie jestem pewen. SDI bodaj wykożystuje linię analogową. Jako takie
urządzenie jest cyfrowe. Więć SDI jest jekimś połączeniem tych standerdów - ale
to tylko przepuszczenia.
> 3) czy moge podlaczyc SDI do ISDN'a ?
> czy jakos da sie to polaczyc ?
NIE

> 4) slyszalem i sa plotki na grupach ze SDI przestanie istniec i bedzie cos
> nowego (chyba neostrada) ale KIEDY to bedzie ??????
> gdyby oplata za SDI byla 100PLN a nie 1000PLN to bez wachania zalozylbym ale
> tak nie wiem czy czekac czy nie.
Co do SDI to planują wprowadzić coś nowego, a dla tych co mają to się nic nie
zmieni (przynajmniej w dużej większości). Założyć SDI? - To zależy - z tego co
piszesz masz TPsa ale jeśli w twojim mieście grasuje DIALOG to zobacz co
oferują!!!
Pamiętaj SDI 115, a ISDN 128 zatem jest nieco szybsze i także nie blokuje
telefonu. SDI stałe IP, a ISDN w Dialogu zmienne IP! (nie założysz serwera - a
szkoda) ponadto max czas połączenia to 10 godzin poczym musi nastąpić nawet
skeundowe rozłączenie - tak sobie ochrona.

> 5) czy to prawda ze za odlaczenie ISDN'a placi sie 450 - ale chodzi mi o to
> ze zebym mial analog a nie zebym mial zlikwidowali numer i wogle
450 PLN - nie znam cennika TPsa ale w Dialogu: ok. 370PLN (w promocji, bez niej
cena x2)podłączenie lini, instalcja ok.25 PLN.

adadur