Re: HPT, Fujitsu i DMA

Autor: drBlitzen (blitzen_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 08:57:50 MET DST

Użytkownik Piotr Zgliczyński <pzglicz_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3ac8d9a2_at_news.vogel.pl...

> Hmm, podane przez Ciebie wartości niewiele mi mówią, co innego gdybyś
> sprawdził kopiowanie jakiegoś dużego pliku między partycjami...

Akurat teraz piszę z pracy ale pamiętam, że jak go podłączyłem, dużo
szybciej kopiowało sie ze starego dysku na nowy niż z nowego na nowy
(partycja-partycja).

> Co prawda mam inna płytę (Abit BE6-II), ale z identycznym kontrolerem
> HPT366. Nie wiem czemu, ale jest on normalnie wykrywany przez Win jako
> urządzenie SCSI, więc i zachowuje się jak takowe. Przykładem jest m.in.
brak
> opcji DMA w zakładce dysku.

No i to chyba wszystko wyjaśnia. Niestety nie miałem do tej pory doświadczeń
z dyskami SCSI stąd moje pytanko ;)

> Cała rzecz polega na tym, ze jeżeli masz:
[...]
> ...to tryb UDMA/66 możesz uznać za włączony i działający. Dochodziły mnie
> natomiast słuchy, że HPT niezbyt lubi niektóre dyski (i to nawet z tych
> nowszych), a sam w sobie jest dość średniawy w osiągach. I to chyba jest
> przyczyna problemu.

Właściwie to nie wiem nawet czy jakiś problem wystąpił. Prawdopodobnie
wszystko działa jak należy, tylko mi się wydawało że powinno być lepiej ;)

> PS. Czemu trzymasz Fireball'a na zwykłym kontrolerze? Nie obsługuje
UDMA/66?

Niestety, to stary model ATA33, ale i tak czas dostępu ma 9,8 ms :)

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

Doc Blitzen