Odp: ABIT BE6 II - Ratunku

Autor: Sten (sten_at_tsk.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 19:48:34 MET

> A wiec o co chce zapytac?
> 1. Czy Celeron 466 dziala na tej plycie? - Moj serwis twierdzi, ze nie
> bedzie!!!
> Trafil tam bo wciaz robil zwisy - czasami po twardym resecie/wylaczeniu
> w ogole nie startowal.
> Nawet BIOS sie nie pokazywal. Pomagalo wyjecie kabla z zasilacza na
> kilkanascie minut.

Oczywiscie, ze cel466 dziala na tej plycie. Chyba, ze jest uszkodzony.
Niech wrzuca bios QJ.

> Ostatnio uslyszalem, ze jak zaloza mi Pentium II 450 to problem zniknie
> - tyle, ze chca zebym doplacil 300zl.

Nic nie dopacaj, ma dzialac i juz.

> 2. Jak ostatecznie jest z tym mierzeniem temperatury CPU. Ja podobnie
> jak inni mam
> w BIOS N/A a w programie do monitorowania plyty temp. System2=N/A, a
> temp. CPU=0
> Serwis twierdzi, ze te plyty tego nie maja - co utwierdza mnie w
> przekonaniu, ze ci goscie sa nie calkiem przy zdrowych zmyslach lub co
> gorsza mnie maja za takiego.

To sa geniusze, temp. proca zalezy od przejsciowki, mam abit BE6-II, mi nie
pokazuje, ale wrzucilem przejsciowke kolesia i pokazuje. A program pokazuje
to co jest w biosie.
Zawsze powinno wskazywac przynajmniej temp. system (czyli wewnatrz obudowy),
jesli nie to plyta moze byc walnieta lub przynajmniej czujnik (na jedno
wychodzi).
System 2 to dodatkowy termistor (taki kabelek z czujnikiem), ktory musi byc
razem z plyta, jak nie masz to musza Ci dac. Trzeba go do plyty wpiac.

> Bardzo prosze o konkretne wskazowki, zebym umial przegadac tych ...
> serwisantow

Pamietaj o czasie jaki maja na serwis. Po nim ma dzialac.
Po prostu cos jest wadliwe lub geniusze cos spiepszyli i boja sie przyznac.

> Dzieki

No problem.

--
Sten