Problem z LILO - Linux

Autor: Sebastian Stybel (sstybel_at_zt.elblag.tpsa.pl)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 22:33:12 MET

Witam !!!

    Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem Linuxa (jądro 2.2.12-20,
dystrybucja RedHat 6.1), i mam parę problemów z nim związanych.

    1. Mam dwa twardziele, i na jednym z nich jest Linux (pierwszy
dysk - Master - /dev/hda - rozmiar 3,1 GB), a na drugim Win95 (drugi
dysk - Slave - /dev/hdb - rozmiar 6,4 GB). Program botujący systemy
(LILO) jest umieszczony w MBR pierwszego dysku twardego (patrz wyżej -
/dev/hda). Problem jest taki że nie mogę uruchomić Win95 (drugi dysk -
/dev/hdb). Poniżej przedstawiam plik - lilo.conf.

lilo.conf
-----------
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
default=linux
image=/boot/vmlinuz-2.2.12-20
        label=linux
        root=/dev/hda1
        read-only
other=/dev/hdb1
        label=windows

    2. LILO posiada możliwość wyświetlenia zawartości pliku tekstowego
na ekranie przed botowaniem. Z tego co wiem to istnieje możliwość
wyczyszczenia ekranu monitora (z konsoli Ctrl-L) za pomocą odpowiedniej
sekwencji znaków umieszczonych w tym pliku. W dokumentacji man podają że
to znaki FF, ale coś nie chce to działać, a więc moje pytanie to jaką
sekwencję znaków muszę podać w tym pliku (najlepiej podać w Hex-ie).

Za odpowiedź z góry dziękuję !!!

Sebastian Stybel

WWW : http://www.sebastian.stybel.prv.pl
E-Mail: sstybel_at_poczta.pnet.pl
        sstybel_at_poczta.onet.pl
        sstybel_at_zt.elblag.tpsa.pl (zalecany)
        poczta_at_sebastian.stybel.prv.pl (z powiadamianiem SMS - też zalecany)