Re: Problem z LILO - Linux

Autor: J (jkoslacz_at_supermedia.NOSPAM.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 05:31:52 MET

Sebastian Stybel wrote:
> 1. Mam dwa twardziele, i na jednym z nich jest Linux (pierwszy
> dysk - Master - /dev/hda - rozmiar 3,1 GB), a na drugim Win95 (drugi
> dysk - Slave - /dev/hdb - rozmiar 6,4 GB). Program botujący systemy
> (LILO) jest umieszczony w MBR pierwszego dysku twardego (patrz wyżej -
> /dev/hda). Problem jest taki że nie mogę uruchomić Win95 (drugi dysk -
> /dev/hdb). Poniżej przedstawiam plik - lilo.conf.
> [ciach]

  1. NTG - tu chyba bardziej pasuje pl.comp.os.linux

  2. Może trzeba wmówić Win95, że startuje z pierwszego dysku ? Mam
     podobną konfigurację, dla Win wpisy w lilo.conf to:

     other=/dev/hdb1
        label=win95
        map-drive=0x80
          to=0x81
        map-drive=0x81
          to=0x80

> 2. LILO posiada możliwość wyświetlenia zawartości pliku tekstowego
> na ekranie przed botowaniem. Z tego co wiem to istnieje możliwość
> wyczyszczenia ekranu monitora (z konsoli Ctrl-L) za pomocą odpowiedniej
> sekwencji znaków umieszczonych w tym pliku. W dokumentacji man podają że
> to znaki FF, ale coś nie chce to działać, a więc moje pytanie to jaką
> sekwencję znaków muszę podać w tym pliku (najlepiej podać w Hex-ie).

  1. jw. ;)

  2. Ctrl-L to zawsze było coś w okolicy 0Ch - może to zadziała ?

  (J)