Re: HDD LVD & narrow kontroler - czy tak mozna?

Autor: BBG (b_b_g_y_at_yahoo.com)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 13:39:25 MET

>+Ba! Ja juz od kilku miesiecy doszkalam sie buszujac po sieci
> :)
> Rzetelnie ? ;)

Staram sie, tyle tylko ze dostep do Inetu mam wylacznie w pracy, wiec
ograniczony czasowo (poza tym nie jest to jedyny temat, ktory mnie
interesuje). Gdybym mial prywatnie, dodzwaniany (bo na razie zadna
siec ze zryczaltowanymi oplatami nie chce do mnie dociagnac kabli za
rozsadna cene), to bym dawno zbankrutowal, a firma i tak zyskuje bo
pracownik poszerza i poglebia swoja wiedze. Grunt abym nie zatonal w
tej glebinie. ;)

>+> LVD jest "umiarkowanie kompatybilny" :)
> [...]
>http://ssddom01.storage.ibm.com/hddt/glossary.nsf/6947efffef9f680e862566270079755d/33ca3b183f7c70528625662e0069442a?OpenDocument#_3vs_
> sugeruje, że NIE KAŻDE urządzenie LVD musi mieć "ten rodzaj"
>kompatybilności - skoro jest oddzielna nazwa "multimode LVD".

Chyba faktycznie niezbyt rzetelnie przykladam sie do tej edukacji ;),
bo pierwszy raz spotykam sie z tym okresleniem (albo nie zwrocilem
wczesniej na to uwagi). Przeczytawszy definicje stwierdzam, ze musze
sie z toba zgodzic. Jesli zalozymy, ze autor tego slownika potrafi w
miare logicznie myslec i umyslnie nie umiescil nadmiaru informacji, to
rzeczywiscie moze to swiadczyc o tym, ze LVD _moze_, ale nie musi
pracowac z innymi urzadzeniami SE. Inaczej wyzroznianie urzadzen
multimode i - domyslnie - nie-multimode nie mialoby sensu.

>+konkretny inny powod niekompatybilnosci?
>
> Ujmę to tak:
>http://ssdweb01.storage.ibm.com/techsup/hddtech/rma/lvdnotes.htm
> Wszędzie, poza uwagą w "Converters" ("... it MUST be LVD rated...")
>są podane typy urządzeń :] (tam jest też wyraźna uwaga o "passive
>will not work...")

O rany! Dlaczego wczesniej nie trafilem na te strone? Przeciez
przegladalem IBM-a, Seagate'a, Quantuma, Adapteca, Tekrama i wiele
innych. Noooo... to przez ten ograniczony dostep do Internetu. ;)
Musze dokladniej przekopac powyzsze serwery.

> Ponadto:
>http://www.storage.ibm.com/storage/techsup/hddtech/hddfaqs.htm#5
> ANI MYŚLI wspomnieć o Narrow.

Fakt. Ale jest to tylko jedno z pytan FAQ (statystyka). Ilu znasz
wariatow, ktorzy chca na sile przepchnac wielblada przez dziurke igly?
Hee? ;)

> Przy okazji: wylosowałem jakiś dysk, i np:
>http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/dpss/dpssjum.htm#pindescriptions
> na samym końcu zawiera informację, że był produkowany model nie-LVD :)

Eeeeee... wiem o takich przypadkach (to wrecz "norma"), ale wokol mnie
jak na zlosc albo o polowe za male albo LVD. :(

> [...]
>+>z terminacją połówki.
>+
>+Oj! Chyba nie tylko polowki. Wg informacji, ktore znalazlem w
>+Internecie, urzadzenia LVD nie maja terminatorow wewnetrznych, wiec
>+raczej w ogole nie radza sobie z terminacja. Potrzebny jest terminator
>+zewnetrzny (w stosunku do nich, a niekoniecznie komputera oczywiscie).
>
> Miałem na myśli inne "zjawisko": masz magistralę Ultra (Narrow),
>zaterminowaną jak przykazali itp. Włączasz do niej dysk LVD,
>i *w odróżnieniu* od "zwykłego Wide" nie może mieć on "połówki

Rozumiem. Odpowiedz umiesciles w rownoleglym watku. Przez ta
dwuwatkowosc powielamy niekiedy swoje wypowiedzi. Zauwazyles?

> [K]========[LVD1]==[term.]
> [X]==[LVD2]==[LVD ]
> gdzie K - karta Narrow (w domyśle: z terminatorem w okolicy),
>LVD1/LVD2: dysk, "term. LVD" jak sama nazwa wskazuje (może być
>"zwykły", aktywny Wide - w końcu dysk będzie pracował jako SE
>a nie LVD, ale musi być "LVD compatible" - widać nie wszystkie
>są :]) no i X - terminator "połówkowy" dla LVD :>

Yyyyyy... rozumiem, ze na koncu pierwszego "schematu" jest jakikolwiek
aktywny terminator, na koncu drugiego - "LVD compatible" i ze sa to
dwa oddzielne schematy?

> Natomiast widzę że Atlas ma taki patent:
>http://www.quantum.com/support/hdd/atlasivw_scsi_support.htm
> że parą jumperów:
>Force SE (SE)
> Force Single Ended Mode / LVD Operation
>
>No Wide (NW)
> Enable Narrow Mode / Enable Wide Mode
>
> IMHO *powinno* się dać wyłączyć "górną połówkę" !
> Dyski, które sprawdzałem *nie miały* jumpera "NW". Nie sprawdzałem
>Altasa... Hm... błąd !

Nie martw sie tak bardzo. ;) Sprawdze sam.

> Czyli: goto support QUANTUMa z konkretnym pytaniem:
>"czy ATLAS IV ustawiony SE+NW może być włączony do magistrali
> Narrow z zostawioną 'w powietrzu' górną połówką !

No. Yes. ;)
(pol. eng.)

BBG

P.S.: (OT) Napisales gdzies, ze masz "roweroodpornego" Quantuma, wiec
rozumiem, ze ride'ujesz na bike'u? :) Dlugo i czesto go tak katujesz?
P.S.2: Nie musisz mnie zarzucac adresami WWW. Doceniam to bardzo, ale
jak tak dalej pojdzie, to zaczne miec wyrzuty sumienia. ;) Mi chodzilo
tylko o informacje, czy sa szanse rozwiazania mojego... yyyyyy...
"zagadnienia". Z reszta, tzn. "doszukiwaniem" potrzebnych informacji
poradze sobie. Duzy juz jestem. ;)