Plyta glowna a siec. Problem!

Autor: Mr. Free (mr_free_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 13:49:14 MET

Mam taki problem.
Stoja sobie swa kompy polaczone skretka. Siec (pod Win98) dzialala OK.
Chodzilo wszystko super w obie strony. Ale teraz w jednym kompie
wymienilem plyte glowna. I tu pojawia sie problem. Niby cala siec
dziala w porzadku, zadnych bledow w przesylaniu ale...
Gdy wysylam cos z kompa z nie zmieniona plyta to wszystko idzie tak
jak powinno. Za to gdy wysylam cos z kompa z nowa plyte, wszystko
koszmarnie sie wlecze. Wyglada to tak, ze po wyslaniu odrobiny danych,
dysk w tym kompie zamiera a system jakby wisi. Potem znow odczyta
troche i zastoj. Czasami sie zdarza ze zastoj jest juz staly i drugi
komp wywala blad odczytu z sieci.
Myslalem ze to moze wina dysku, ale na innym i na CD'eku tez jest to
samo. Ustawienia w biosie sa ok. Probowalem przekladac sieciowki do
innych gniazd PCI - nic nie daje. Obie sieciowki tez sa ok wg.
dolaczonego do nich programu diagnostycznego. Nie jest to tez raczej
wina plyty poniewaz takie zamieranie dysku i ogolnie napedow zdarza
sie tylko podczas wysylania czegos po sieci. W normalnej pracy nigdy.
Wiec czego to moze byc przyczyna? Bo jestem w kropce i trafia mnie jak
musze czekac kilka minut na wyslanie 1 MB po sieci...