Re: co sadzicie o plycie M748 LMRT

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 23:13:22 MET

"Bolas" <pruchn2_at_friko5.onet.pl> wrote in message news as follows:
> Mam pytanko odnosnie plyty M748 LMRT, ktora fabrycznie ma montowana karte
> graficzna (8MB), karte dzwiekowa i modem (56bps V90). Chodzi mi o to czy
> warto cos takiego kupowac, bo cena jest bardzo niska. I drugie pytanie:
czy
> jest mozliwe pozniejsze jej modernizowanie, tzn. wiem, ze np. karty nie
> mozna wyjac, ale czy mozna np. ja wylaczyc w Biosie i podlaczyc inna, bez
> usuwania poprzedniej. I jeszcze jedno czy do takiej plyty mozna dolaczyc
> akcelerator np. VooDoo2?

No coz, plyty PCChips uchodza za najtansze, najgorsze i najbardziej
problemowe plyty :)
Do tego zintegrowany 8 MB, 64 bitowy chipset grafiki 3D SISa na tej plycie
takze jeden z najgorszych.
Pewnie wszystkie te dodatki typu karta graf., muz., sieciowa, modem
(dobrze, ze nie dali jeszcze tunera TV, nagrywarki, DVD i CD :)) )
 mozna wylaczyc ale nie ma na tej plycie zadnego wolnego slotu AGP, wiec
pozostaje
karta grafiki na PCI (Voodoo wejdzie, ale czy bedzie dzialac bezproblemowo
?).
Poza tym plyta ta ma tylko 1xPCI i 1xISA. Chodzi pod kontrola chipsetu Xcel
2000,
ktory pewnie jest nieudana podroba BX (moje przypuszczenie)
Nie wsadzisz do niej PIII na 133 MHz, bo max FSB to 100 MHz.
Do tego plyty zintegrowane uchodza za kiepskie rozwiazanie.
Do plusow moznaby zaliczyc, ze na plycie jest gniazdo Slot 1 i Socket 370
,karta sieciowa 10/100 Mbps oraz wsparcie dla UDMA 33/66
(ale kto wie jaka wydajnosc, jakosc ? )
Ale ta plyta nie ma przyszlosci, nie jest rozwojowa i nadaje sie wylacznie
do biura dla pani Zosi, ktora klepie w Wordzie
Jesli naprawde masz tak ograniczone fundusze to polecam znacznie bardziej
cos na chipsecie Via Appolo 133
Tu sobie poczytaj o M748 LMRT http://202.82.156.83/748lmr.html
Roger