Odp: bootmanager?

Autor: Dariusz Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 10:13:01 MET

Użytkownik tomaszw <tomaszw_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:TbWy4.16686$Sf1.408012_at_news.tpnet.pl...
> Witam wszystkich
>
> Jak to zrobić lub czym?
>
> Mam dwa twarde dyski, na jedny mam win98 na drugim NT
> chcialbym miec wybor systemu przy bootowaniu. Kazdy system byl instalowany
> niezeleznie,
> tzn. przy instalacji NT dysk z win98 byl wylaczony i odwrotnie.
> Dysk z 98 to pierwszy master, a NT to drugi master.
> Probowalem rozwiazac ten problem za pomoca bootmenager bootmenu, ranish,
> boot it, partition magic
> i za CHiny nie moge startnac NT. NTDETECT wywala sie zaraz po wyborze
> dokonanym w bootmenu
> [...]
Prawdę mówiąc nigdy w ten sposób nie miałem skonfigurowanego komputera i
mogę się mylić.
Win NT w zasadzie nie rozpoznaje dysków na podstawie liter ale położenia
partycji w tablicy partycji. Powoduje to że NT zainstalowany na 1-szej
partycji dysku primary master bez ingerencji w system nie wystartuje po
przestawieniu dysków. Prościej sprawa wygląda w wypadku Win9x gdzie dysk z
którego wystartowano system jest zawsze dyskiem C: (bądź A:) dlatego łatwiej
go oszukać - lepiej NT trzymać na primary master i go nie ruszać.
Ja używam boot star-a (http://www.BootStar.com/) ma on możliwość oszukiwania
systemu (NT też się daje oszukiwać) ustawiając tablicę partycji (wirtualną)
jak chcemy (nie wiem czy można mieszać partycje z różnych dysków, mam tylko
jeden).
Boot manager z NT używam w domu (NT, WIN9x, czasami LINUX) niezawodny od 3
lat (w tym czasie NT był tylko 1 raz przeinstalowany po pół roku). Są
programy do dopisywania pozycji bo boot manager-a NT, niestety nie mam pod
ręką adresów stron.

Darek Bartylak