Re: CD-R for audio - czymś się różnią?

Autor: Mr. Free (mr_free_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 07 Mar 2000 - 23:31:44 MET

>nie jestem tego taki pewien. wg. mnie znaczenie ma to, jakim
>czytnikiem zgrywa sie audio na wavy, a nie to, z jaka predkoscia
>nagywasz. kopia nagrana z dysku na cd jest IDENTYCZNA. nie moze byc
>mowy o absolutnie zadnych przeklamaniach. za to badziewne cedeki moga
>zle sciagnac wava na dysk i wtedy robi sie kupa.
>aha, powyzsza moja opinia opiera sie na moim "zdaje mi sie", bo
>niestety nie mam warunkow ani sprzetu aby sprawdzic, czy rzeczywiscie
>predkosc nagrania zalezy od jakosci. wydaje mi sie to po prostu zbyt
>niemozliwe. z kolei na pewno moze miec znaczenie wlasnie nosnik, na
> [...]

Niektorzy uwazaja tak: na tloczonych cd, dziurki oznaczajace bajty sa
idealnie okragle. Na nagrywanych, im wieksza predkosc nagrywania tym
dalej od okraglosci... Stad podobno na plytach nagrywanych z duzymi
predkosciami trzaski przy sluchaniu...

Ja osobiscie w to nie wierze, i udowodnilem sobie ze jest to
nieprawda. Aczkolwiek niektorzy zagozali zwolennicy nie chca mi
wierzyc.
A jak to sprawdzilem? Nagralem na plytke 10 min idealnej ciszy
(wygenerowanej w Cool Edit) z predkoscia 6x. Potem puscilem to na
swojej wiezy z glosnoscia na max. Idealna cisza. Zadnych trzaskow ani
zaklocen... nic...