Re: windows NT

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 05 Mar 2000 - 22:43:51 MET

> L2 nie ma nic do operacji na dysku. L2 buforuje wyłącznie RAM
> i jego wyłączenie spowolni komputer jedynie dlatego, że zamiast z
> pamięci L2 cache dane będą musiały być każdorazowo pobierane z
> wolnej pamięci RAM.

Oczywiscie, L2 buforuje operacje pomiedzy CPU a RAM - to wie kazdy.
Ale wiele systemow operacyjnych uzywa software'u do buforowania
operacji dysku ( NT czy Win9x ma taki wbudowany, w ms-dosie mozna odpalic
np. smart-drive'a). Jak wiadomo to przyspiesza/zmniejsza operacje na dysku.
A co wykorzystuje taki software do buforowania - czesc RAMu.
A co buforuje RAM - miedzy innymi cache L2.
Wiec zaleznosc wydaje mi sie oczywista.
Poza tym naprawde wystarczy odpalic diskperf -Y i zrobic
maly test.

> Proszę, zanim zaczniesz krytykować, dowiedz się czegoś na
> omawiany temat...

I ja Ciebie prosze o to samo...

Poza tym ja nie krytykowalem kolegi Wojtka tylko, odpowiedzialem
adekwatnie do "kurcze człowieku - Ty wiesz jak działa cache L2????"
Nikt nie jest nieomylny i nie raz odszczekiwalem swoje poronione teorie
wynikajace z niewiedzy, niedoczytania posta albo zmeczenia.
Jesli sie myle w omawianej kwestii to sie grzecznie przyznam.

Polecam panom:
http://www.pcguide.com/ref/mbsys/cache/layers.htm
http://www.mindspring.com/~l2co/WhatIsCa.html - koncowka What Is A Cache?

Roger