Re: Upgrade modemu!

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 12:38:18 MET DST

On Tue, 20 Oct 1998 23:12:04 +0100, "Jarosław Lech"
<jarlech_at_polbox.com> wrote:

> No to ja juz nic nie rozumiem (moze dlatego, ze jestem raczej
>niewykwalifikowanym uzytkownikiem komputerow niz zawodowcem). Co ktos
>jeden poruszy temat upgrade'u modemow ze starym, nie dajacym sie
>programowac biosem (mam taki Sportster Voice), to zaraz ktos drugi
>odpowiada, ze to wlasciwie tylko producent gwarantuje wymiane kosci ROM
>(?) na flash, ze nalezaloby modem wyslac do niego, ze w kraju nikt tego
>nie robi, wiec jedyna szansa dla mnie na upgrade do v90 to wymiana
>modemu, a Ty piszesz, ze za takie psie pieniadze mozna to wszystko miec
> [...]

Nie da siie ot tak, w uklad zaprojektowany pod zwykly eprom wetknac
flashrom - moze pojdzie ale programowac nijak sie nie da...
Nie wszystkie stare modemy daja sie upgradowac programowo - jak drutow
do wykonania pewnej czynnosci nie ma to zadne zmiany programowe nie
pomoga!
Upgrade programem dotyczy w zasadzie nowych modemow w ktorych
producent przewidzial taka mozliwosc - i to akurat wolno robic
uzytkownikowi. Ale robi to na swoja wlasna odpowiedzialnosc - jak
zrobi zle lub elektrownia prad mu w trakcie pracy wylaczy to modem
zostaje sie z bezsensowna na ogol zawartoscia romu i nie ma zdolnosci
reagowania na polecenia - w tym na polecenie zapisania od nowa
flashbiosu. I zadna gwarancja tego nie obejmuje - serwis nie moze na
tej podstawie uniewaznic gwarancji jako takiej ale za zapisanie
programu we flashbiosie (trzeba kosc wydlubac, wsadzic w programator,
zapisac, wetknac w modem) po prostu ma prawo skasowac stosowna sume -
uszkodzenie nastapilo z winy uzytkownika.

Darek