[Dlugie] Re: Upgrade modemu!

Autor: liku_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Data: Wed 21 Oct 1998 - 17:55:08 MET DST

Jarosław Lech <jarlech_at_polbox.com> wrote:
>odpowiada, ze to wlasciwie tylko producent gwarantuje wymiane kosci ROM
>(?) na flash, ze nalezaloby modem wyslac do niego, ze w kraju nikt tego

To jest prawda, bo producent najlepiej zna sie na swoim sprzecie

>nie robi, wiec jedyna szansa dla mnie na upgrade do v90 to wymiana
>modemu, a Ty piszesz, ze za takie psie pieniadze mozna to wszystko miec
>tu i teraz? To podpowiedz mi, o co mam pytac w sklepach (po porostu o
>pamiec flash, czy musze wiedziec jeszcze cos wiecej?).

Nizej napisalem jakie sa typy "epromow" i innych, i po czym je
rozpoznawac, mam nadzieje, ze to ulatwi Tobie, jak i moze innym
rozumienie tego.
Po pierwsze, musisz miec rozebrany modem, i widziec ta kosc; to moze
grozic utrata gwarancji. Trzeba wiedziec co to za pamiec. Sa to
najczesciej standardowe typy pamieci. Gdzies na pamieci powinnismy znalezc
cos takiego: 2xyzzz moga byc tez jakies dodatkowe litery, ktore oznaczaja
producenta, szybkosc pamieci, itp. Co to znaczy? x - moze byc: 7,8,9,?;
7 - jest to eprom (z oknienkiem, programowac najwyzej do kilku razy,
do skasowania potrzeban specjalna lampa (ultrafiolet), kasowanie
"odbywa" sie przez to okienko); 8,9 - eeprom lub flash (bez okienka,
mozna programowac wiele razy), y - moze byc f,c,?; jest to ogolnie
technologia wykonania, tej litery moze nie byc, xxx - oznaczenie pojemnosci
i tak: 64 - 8kb, 128 - 16kb... i tak do 512 - 64 kb, te pamieci maja 28
nozek, teraz zaczynaja sie 32 nozkowe, tutaj juz sa inne oznaczenia,
nie wiem dokladnie jakie, ale 001,010 - to pojemnosc 128 kb, 020 - 256 kb,
040 to pewnie 512 kb. Te ostatanie (te 010,020) sa najczesciej
wykorzystywane w biosach nowszego sprzetu. Jezeli liczba nozek jest
taka sama i pojemnosc pamieci jest rowna lub wieksza, to ogolnie
mowiac mozna takie pamieci wymieniac miedzy soba (znaczy sie sa
kompatybilne w odczycie, ale nie w zapisie, bo procesy zapisu sa
rozne).
Jezeli masz zamiar programowac flasha, to przydaloby sie dowiedziec,
jakie jest jego napiecie programowania, chociaz wg. mnie powinien
sie tym zajac programujacy pamiec. Wg. powyzszego opisu mozesz
kupic sobie odpowiednia pamiec (ewentualnie uzyc starej), teraz
trzeba odszukac kogos, kto zaprogramuje. Oczywiscie musisz byc pewien,
ze plik biosu jaki posiadasz jest na 100% do Twojego modemu.

> Jesli to takie proste, to dlaczego jeszcze nikt u nas nie zarabia na
>tym pieniedzy? Mam stowe w kieszeni. Zamiast szukac klienta na moj

Wedlug mnie malo ludzi wie o takich metodach, lub im sie nie chece
tym zajmowac, chyba lepiej i wygodniej jest kupic cos nowego.

>modem, sprzedawac go za marny pieniadz (bo wiekszego nikt nie da),
>dokladac do ceny na przyklad Sportstera Flasha, wole pojsc do sklepu i
>kupic nowa pamiec flash wraz z usluga zaprogramowania. BIOS dostarcze.
>Kto chce zarobic?

Jak mieszkasz gdzies w katowickim, to moge Ci to zrobic za friko.

Jak sie gdzies pomylilem, to prosze mnie poprawic.

--
Liku
liku_at_zeus.polsl.gliwice.pl