Re: Bariera 4xIDE

Autor: Jaroslaw Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 10:23:07 MET DST

Thu, 08 Oct 1998 07:12:56 GMT, "Jastrzębowski"
<jastrzebowski_at_verso.olsztyn.pl> napisał(-a):

>W jaki sposob umozliwic pecetowi obsluge wiecej niz 4 urzadzen ide.
>Czy dostepne sa jakiekolwiek dodatkowe kontrolery do tego typu problemu.
>Nie interesuja mnie rozwiazania typu "kontroler na karcie muzycznej", ani
A dlaczego. To jest właśnie rozwiązanie. Ostatecznie może byc karta
sterownika IDE, która pozwala ustawić kontroler na "trzeci" (adres
0x0168). Możesz wtedy dołączyć do dwóch pierwszych kanałów IDE cztery
urządzenia, a do trzeciego np. CD-ROM (lub dwa - to próbowałem i
działało).
>kontrolery "sztazi". Czy bariera 4 urzadzen to sztuczne ograniczenie
Akurat kontroler SCSI nie pozwala na dołączenie urządzeń IDE.
>do PC zwykla karte I/O z dodatkowymi portami IDE i udalo mu sie je
>pozytywnie
>aktywowac. Prosze o pomoc.
Pomyśl jednak o karcie muzycznej. Kosztuje kilkadziesiąt złotych i
daje dodatkowy kanał IDE.

--
Jarek Andrzejewski