Re: Prawo i komputer

Autor: MKN (mkak_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 12:43:56 MET DST


Jezeli kupiles plyte z gwarancja, to w umowie gwarancyjnej okreslone sa
warunki gwarancji, a na pewno umowa nie moze byc w sprzecznosci z
obowiazujacym Kodeksem Cywilnym, gdzie jasno sprecyzowano odpowiedzialnosc
za towar stron wystepujacych w transakcji kupna-sprzedazy.
Mozesz wiec wystapic do sprzedawcy (podkreslam: do sprzedawcy a nie
doproducenta) o spowodowanie, aby towar posiadal takie cechy, jakie sa
podane w jego opisie (ofercie handlowej). Jezeli plyta nie jest w stanie
pracowac z czestotliwoscia 100 MHz a z taka cecha byla Ci sprzedana, to
SPRZEDAWCA zobowiazany jest albo naprawic ja, w ramach udzielonej gwarancji,
w terminie 14 dni od zgloszenia awarii, albo wymienic towar na nowy
pelnosprawny, albo zwrocic pieniadze.
Nie daj sie odsyłać do serwisów czy producenta - sprzedawca ponosi pelnš
odpowiedzialnoœć za sprzedany towar i on musi wszystko zalatwiac.
Jezeli nie masz gwarancji na towar albo juz ustal termin gwarancji, to
dzaiala jeszcze mocniejsze zabezpieczenie konsumenta, a mianowicie z tytulu
rekojmi (mocniejsze, bo gwarancja jest umowa zawierana miedzy sprzedajacym i
kupujacym, a rekojmia jest okreslona obligatoryjnie w Kodeksie Cywilnym).
Rekojmia dziala w okresie do 3 miesiecy po ustaniu okresu gwarancyjnego
oraz - o ile pamietam - 6 miesiecy, jezeli nie bylo umowy gwarancyjnej.
Szczegoly to juz w Kodeksie Cywilnym.
Jedno jest pewne - jezeli przed zakupem plyty sprzedawca oferowal Ci ja jako
100 MHz i bylo to jednoznacznie i wyraznie umiesczone w opisie towaru (np.
opakowanie, specyfikacja, opis techniczny, oferta handlowa itp.) to masz
pełne prawo domagac sie, aby plyta ktora kupiles pracowala z taka
czestotliwoscia (oczywiscie w warunkach okreslonych i przekazanych
kupujacemu, np. w instrukcji uzytkowania, przez producenta) jaka zostala
okreslona w cechach towaru. Jezeli okaze sie to niemozliwe, to sprzedawca
jest zobowiazany do wymiany towaru lub zwrotu pieniedzy.
Jezeli w zwiazku z tym, ze plyta ktora kupies, nie pracuje tak jak
oczekiwales i z tego tytulu poniosles straty, mozesz wnosic o odszkodowanie
z powodztwa cywilnego. Ale to juz inna para kaloszy.
Powodzenia :)

z pozdrowieniami EMKAEN

           /////////////////////////
         // mkak_at_czasnaeb.pl
       // mkak_at_alpha.net.pl
     /////////////////////////
Marcin napisał(a) w wiadomoœci: <361A736A.F1D5046F_at_czasnaeb.pl>...
>Witam
>Pisze w zwiazku z dosc nieprzyjemna sprawa. Wybralem te grupe zeby przy
>okazji uprzedzic nabywcow. Otoz chodzi mi o plyte Lucky Star 5MVP3. A
>dokladniej o jej rzekome 100Mhz. Nie wiem czy jest to seryjny blad czy
>tylko pojedynczy, ale po ustawieniu plyty jako 100M chodzi ona niestety
>tylko z czestotliwoscia 90Mhz. A skad to wiem. Ano wystarczy spojrzec na
>SI z NU gdzie wyswietlana jest czestotliwosc pracy procesora, a raczej
>jest pewna gdyz po ustawieniu plyty z innymi mnoznikami zgadza sie to co
>ma byc z tym co jest wyswietlane. A poza tym zostaje jeszcze unreal i
>jego log. Wiec sprawa dowodu chyba wyjasniona. Ale nie to bylo glownym
>powodem mojej wizyty. Chodzi mi o to czy po 3 miesiacach od kupna jest
>mozliwosc zwrotu tej plyty (jakies paragrafy) gdyz dopiero teraz to
>odkrylem ,niespodziewajac sie wczesniej takich rewelacji, i to calkiem
>przypadkowo. Jesli nikt nie bedzie nic wiedzial na ten temat to moze zna
>jakies grupy prawne na ktorych mozna zadac to pytanie i otrzymac
>odpowiedz.
>Z gory dziekuje za odpowiedz
>Marcin
>
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:41:55 MET DST