Re: serwery news

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 28 Dec 1996 - 13:35:31 MET

 Grzegorz> On Mon, 23 Dec 1996 15:25:57 GMT, krzysio_at_wwdg.com (K. J.)
 Grzegorz> wrote:
> [...]

 Grzegorz> Czy te dwie konfiguracje moga pracowac na tym samym katalogu
 Grzegorz> i miec wspolne grupy? Sciagane byly by te dostepne w danej
 Grzegorz> konfiguracji (na danym serwerze), a czytane mogły by byc
 Grzegorz> wszystkie razem (oczywiscie chodzi mi o prace
 Grzegorz> off-line). Ewentualnie czym grozi przerzucanie sie z jednego
 Grzegorz> serwera news na drugi, czy nie grozi to jakims balaganem?

Grozi, chyba że używasz porządnego newsreadera. Mój (XEmacs/GNUS)
pozwala na mieszanie dowolnej ilości grup z dowolnej ilości serwerów, a
do tego także na czytanie poczty tak jak newsów (sortowanej na grupy
tematyczne, z auto-expire itp).

 Grzegorz> Czy czas trzymania newsow zalezy tylko od aktualnego humoru
 Grzegorz> administratora, czy tez jest to rzecz jakos tam ustalona i
 Grzegorz> ktora to informacje mozna jakos normalnie otrzymac?

Jedno i drugie :-) Newsy trzyma się tak długo, na ile starcza dysku. W
przypadku pełnego feedu (z alt.*) obliczenie jest dość proste --
ok. 1.7GB dziennie. Takoż dysk 4GB starcza na jakieś 2 dni newsów i
często się zapycha. Oczywiście co sprytniejsi admini ustawiają inne
czasy trzymania dla alt.binaries.* i inne dla comp.*.

Na news.icm.edu.pl comp.* np. są trzymane 50 dni a comp.os.linux.* 80
dni :-) -- alt.binaries zaś w tej chwili 2 do 3 dni, zależnie od ich
przepływu i zapychania się spoola.

dobrej zabawy,
--jwr