Re: Pliki o nazwie , jaki to wirus???

Autor: Martin Morgan (MMORGAN_at_envirolink.org)
Data: Wed 18 Dec 1996 - 13:50:23 MET

> Na pewnym komputerze pojawily sie ostatnio dziwne pliki o nazwie (tu sa
> jakies niewidoczne znaki, spacja lub inne nie wyswietlane przez Nortona).
> Czesc z nich ma objetosc 0, a czesc 65553, wszystkie sa w jednym katalogu.
> Poza tym przestal sie uruchamiac Word6.0 i(pisze, ze brak mu wolnej
> pamieci, a ma jej dosyc ->8MB+20swap). Jest to jakis wirus, tylko, ze mks
> z listopada nie wykrywa niczego (oprocz tego, ze nie czyta tych
> tajemniczych plikow). No i podobno pojawialy sie napisy jestem mistrzem
> podczas pracy w Windows, zmienila sie tapeta i ... pewnie cos jeszcze. Czy
> [...]

Mozliwe, ze jest to wirus-makro z worda lub excela.
W tej sytyacji:
1) sprawdz czy do autoexec'a i config'a nie sa dopisane jakies nowe wiersze
     - plik moze miec nazwe z niewidocznego znaku 255 =>[ ].
2) Zobacz ilosc pamieci podstawowej przed uruchomieniem WIN
3) Pociagnij sobie wersje demo MKS'a z grudnia, nie usunie moze go ( jesli to w ogole jest wirus ) ale bedziesz wiedzial z czym walczysz.
4) Poszukaj w internecie programow antywirusowych - jest ich duzo.
5) Nie niszcz dysku ( chyba ze zupelnie Ci on dezorganizuje prace... ), moze za kilka dni przyjdzie odtrutka.
6) Jesli do komputera ma dostep kilka osob, zobacz czy nie jest to tylko kawal...

Marcin