Re: Grafika do strony WWW

Autor: Robert Slawinski (ru4d2_at_interport.net)
Data: Tue 17 Dec 1996 - 06:55:17 MET

MMORGAN_at_envirolink.org (Martin Morgan) wrote:

>Wlasnie tworze sobie strone WWW, gdzie chcialbym umiescic animowany =
>napis ' My Home PAGE' . Jednak przy tworzeniu kolejnych klatek przy =
>pomocy PHOTO-PAINT'a 5.0 okazalo sie, ze w okolo czarnych jest biale =
>tlo, co koliduje z kolorowym tlem mojej strony. Wtedy wzielem tlo z =
>mojej strony i wstawilem je do kazdej klatki. Wszystko byloby OK gdyby =
>nie to ze kazda klatka zajmuje teraz ok. 12kB(10 klatek to 120 kB! ).
>Jak zrobic GIF'a bez bialego tla przy pomocy PHOTO-PAINT'a ?

o ile dobrze zrozumialem twoj problem to:
1. zamiast zapisywac gif jako cale 256 kolorow sprobuj zredukowac
palete do np. (jesli jest to mozliwe w przypadku twojego obrazka, w
wiekszosci przypadkow jednak jest) do 5, 4 lub nawet 3 bitow koloru z
dobrym ditheringiem.
2. nie wpuszczaj tla ze strony do kazdej klatki. zostaw tlo we
wszystkich klatkach w jednolitym, takim samym kolorze.
3. sciagnij sobie (o ile jeszcze nie masz) gif construction kit z:
www.mindworkshop.com. w ostatnich wersjach tego programu mozesz
wybierac sobie color, ktory ma bys transparentny. zapisujesz potem
sekwencje wybranych klatek jako animowany gif w formacie gif89a i nie
masz bialego tla pod animacja.
4. czy na pewno potrzebujesz 10 klatek. to tylko internet.
<rs>