Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Tue 17 Dec 1996 - 01:00:49 MET

On Sun, 15 Dec 1996 12:24:47 +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

>: Oczywiscie ze OS/2 potrafi sam nadawac "rozsadne"
>: priorytety programom, ale programom NATYWNYM.
>: Grzegorz wyraznie napisal ze ustawia 'background execution = off'
>: dla programow _DOSowych_ i _windowsianych_
>: (w przypadku ktorych, WARP nie jest w stanie stwierdzic
>: kiedy on "nic nie robia")
>
>Wbrew pozorom nie umkneło to mojej uwadze. Przy uruchamianiu programów
>niejako "obcych" dla Linux-a z DOS, Win czy SCO sam system czy środowiska
>porzez, które są uruchamiane te programy potrafią wykryć, że procesy te są
> [...]

OS/2 potrafi doskonale wykrywac stan nieaktywnosci znaczacej wiekszosci aplikacji dosowych
i windowsowych. Przykladowo odpalenie np. 10 sesji NC, w ogole nie wplywa
na szybkosc pracy pozostalych sesji. Problemy stwarzaja natomiast niektore aplikacje DOS-owe,
np. takie ktore same probuja wykrywac stan nieaktywnosci i np. porzadkowac w tym czasie
pamiec. Takich aplikacji jest moze kilka procent, a moze mniej i ich glownie dotyczy ustawienie
background execution off.
W OS/2 wystepuje wiecej ustawien umozliwiajacych zarzadzanie przydzialem czasu
dla aplikacji DOS. Sa to:

Idle seconds
Idle sensitivity
Int during io
sesion priority

Wlasciwe wykorzystanie tych ustawien pozwala zmusic nawet bardzo oporne aplikacje dosowe
do prawidlowej pracy w srodowisku wielozadaniowym. Zreszta w/g wszystkich testow
jakie byly publikowane, emulacja DOS w OS/2 jest najlepsza ze wszystkich systemow,
wlaczajac w to Windows we wszystkich wersjach.