Re: Zoom vs Robotics

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 16 Dec 1996 - 17:16:02 MET

venglin_at_hektor.umcs.lublin.pl (Tomek Stankiewicz) wrote:

>Ja mam Bocamodem 14.4 V.32bis. (zew) Troche stary, ale szybkoscia
>przewyzsza niektore modemy. Czasem sie wydaje, ze chodzi na 19200 mimo
>opolaczenia 14.4. Moze kotos zna ten modem. Co o nim sadzicie?
>
>Mam pytanie. Na czym polega ustawienie Baud Rate np. w Trumpet
>Winsock? Ja moge to ustawic np.. na 56700 i chodzi noormalnie (a moze
>nie) Prosze o wyjasnienia.

Praktycznie wszystkie modemy z kompresja (MNP5 lub V42.bis) moga i
powinny pracowac z wieksza predkoscia na laczu komputer-modem
niz modem-modem. Po prostu kompresuja sobie w czasie rzeczywistym
wysylane dane, podobnie jak PKZIP czy ARJ. Dzieki temu przy
przesylaniu danych 'scisliwych', (np. zwykly plik tekstowy albo
plik danych dbf) moga osiagnac w rzeczywistosci wieksza przepustowosc,
niz wynika to z zastosowanej modulacji - czyli w Twoim wypadku wiecej
niz 14400, a komputer musi sie 'wyrobic' z odbiorem. W Trumpecie
ustawiasz predkosc komputer-modem a predkosc, z jaka modemy dogaduja
sie miedzy soba, to juz inna sprawa.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl