Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Pawel Sikora (pawel_at_pmc.com.pl)
Data: Sun 15 Dec 1996 - 09:53:28 MET

> > 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?
>
> Warto :)

Nie warto. Komputer chodzi za szybko, potem w pracy mi sie slimacza...

Znalazlem takie P133 -> 200 (SI=635)

Pentiumki maja na spodzie wytloczone albo iPP albo i75, i100, 133 itd.
Te pierwsze nie maja blokady pomnazacza zegara i z reguly o oczko
podkrecic mozna. Te drugie mozna podkrecic tylko wtedy jesli powiekszy
sie zegar plyty (na tych na ktorch mozna) do 75 Mhz.
Takie i133 chodza na 2x75=150 MHz.
Z tym ze PCI moze chodzic lepiej/gorzej (w zaleznosci od plyty
 - np. na asusie t2p4 chodzi wedy tragicznie bo na 25 Mhz).

> intele P100 - rewelacyjnie pracuja na 120 ( zadnych bledow ) niektore a
> 133 Mhz, a rzadko ktory na 2*75 Mhz=150 Mhz - ale to juz sa sporadyczne
> przypadki. Daja sie tez rasowac AMD K75 na 90 Mhz ale to nie wszystkie
> egzemplarze... Natomiast K100 oraz Cyrixw podkrecac sienie da...

Cyrixow ani K5 to w ogole sie nie powinno uzywac. Bo potem kazdy
u ktorego sie bedzie reklamowac jakis wieszajacy sie osprzet powie,
ze to wina niekompatybilnego procesora, abstrahujac od rzeczywistej
jakosci idei w tych tych prockach...

Pawel/
pawel_at_pmc.com.pl