Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 09:44:04 MET

On 13 Dec 1996, Sebastian Barylski wrote:

> Dreczy mnie to pytanie od dawna: podkrecac, czy nie.
> Nawet tacy specjalisci jak kolesie z Tom's Hardware Page nie sa zbyt
> entuzjastyczni,
> choc overclockingiem zajmuja sie od kilku dobrych lat.
> Postanowilem, ze poswiece temu zagadnieniu oddzielny program w Magazynie
> komputerowym naszej stacji, a wczesniej jezyka zasiegne na tej grupie.
>
> Co Wy na to:
>
> 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?

Warto :)

> 2. Dlaczego?

Po pierwsze - zawsze wystepuje przyspieszenie pracy komputera ( no
powiedzmy ze sa wyjatki w ktorych komputer moze zwonic ale to sa
szczegolne przypadki ) - a o to chyba w komputerze chodzi zeby dzialal
szybciej... Po drugie - niektorzy beda sciemniali ze zywotnosc procka
dosc drastycznie spada - ale co z tego jak ten procesor i tak sie pewnie
wymieni za rok a do tej pory musi wytrzymac...

> 3. Jesli tak: jakie procesory podkrecaliscie; z jakich na jakie predkosci?

intele P100 - rewelacyjnie pracuja na 120 ( zadnych bledow ) niektore na
133 Mhz, a rzadko ktory na 2*75 Mhz=150 Mhz - ale to juz sa sporadyczne
przypadki. Daja sie tez rasowac AMD K75 na 90 Mhz ale to nie wszystkie
egzemplarze... Natomiast K100 oraz Cyrixw podkrecac sienie da...

> 4. Jak dlugo chodzily w takich warunkach i czy stosowaliscie jakies
> dodatkowe "wspomaganie" (np. radiatory).

Wszystkie ktore tak podkrecilem chodza do tej pory... Nie jest to moze
dlugo ( co najwyzej rok ) ale zadncyh skutkow ubocznych podkrecenia nie
widac...
Dodatkowe wspomaganie.. chlodzenie cieklym azotem :) Wystarczy tylko
odpowiedni radiator i wydajny wiatraczek ( te pod Cyrixy sa niezle ).

> Pozdrowiam i zycze szybkich laczy na swieta.

A ja zycze smacznego jajka i mokrego karpia ( tylko bez skojarzen ! ) :)

                                                Jurand