Re: szlifowanie 8-)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 13:32:12 MET

> Ucialem wiaraki, bo chodzilo mi o ZIMNY. Bo czy w komputerze cos sie
> grzeje oprocz HDD, CD i procesora? A pytalem sie o procesor, bo chyba
> nie masz przyklejanych wiatrakow do HDD, nieprawdaz?
> Wiec pytam sie: co u Ciebie jest takiego zimnego, ze u innych sie
> grzeje? A moze jednak nie ma nic takiego...

nie pytaj co mam czego nie maja inni ;))

a na powaznie - hdd tez mozna posmarowac po brzegach silikonem i porzadnie
przykrecic. odprowadzanie ciepla jest wtedy znaczni elepsze i juz samo to
daje wyrazna poprawe. a jak dodam, ze mam hardzika w bracketach i pod oraz
nad nim kupe miejsca a do tego wiatraczek dmuchajacy od spodu na elektronike
to mysle, ze stanie sie wszystko jasne. procesor juz wyjasnialem - duzy
radiator, silikon + wiatrak. wystarcza by temperatura nie przekroczyla
trzydziestuparu stopni. CD? podobnie jak twardzielek. dla ulatwienia dodam,
ze et6000 takze sie grzeje podczas pracy jak cholera i warto go odrobinke
wspomagac... wiem ze przeginam, ale lubie sie bawic. nie wyobrazam sobie by
mi sie nagle zaczela zawieszac maszyna albo cos po prostu padla z
przegrzania. podobnie staram sie podchodzic do komputerow klientow, choc moze
nie az tak hm... dosadnie. naprawde nie rozumiem skad tyle zdziwienia. dobrze
zlozony komputer nie moze parzyc, a wybaczcie, komputery pewnej firmy o. sa
pod tym wzgledem conajmniej niebezpieczne (nie wiem czy przepisy bhp
zezwalaja na prace z takimi urzadzeniami ;)) ). proponuje dotknac radiatora w
jakims harvardzie po godzinie pracy. ciekaw jestem co sie dzieje w dni
sloneczne... moze ktos by wprowadzil zakaz korzystania komputerow podczas
upalu, analogicznie do ruchu ciezarowek? optimus podsypuje komu trzeba zeby
prawo bylo wlasciwe, wiec niebawem mozemy sie tego spodziewac ;)

karpio