Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 13:38:34 MET

> 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?

daje to najwiekszy przyrost predkosci, praktycznie nieosiagalny innymi
sposobami, bez wzrostu kosztow. w przypadku komputerow maniakow polecam,
jesli chodzi o maszyny do biura czy zwyklego szaraczka - odradzam. szkoda
tracic czasu, pieniedzy i problemow jakie moze to wywolac.

> 3. Jesli tak: jakie procesory podkrecaliscie; z jakich na jakie predkosci?

p133 --> p188 (66 --> 75, 2x --> 2.5x), chodzi od dwoch m-cy. nic sie nie
dzieje.
amd133 --> amd160 (pol roku pracowal, po czym go sprzedalem)
dx2/66 --> dx2/80
p100 --> p125 (66 --> 75)
k5/75 --> k6/90 (czasem mozna tylko 83: 50 --> 55)

ogolnie jestem przeciwnikiem podkrecania, a juz zwlaszcza jest to
niedopuszczalne w przypadku komputerow klientow. za szlifowanie procesorow,
czyli sprzedawanie np. p100 w cenie p133 powinno sie:
    a) obciac reke
    b) obciac ...
    c) wsadzic do paki
jednak maniacy dobrze znajacy problematyke, a cierpiacy na brak gotowki moga
probowac. nawet jesli nie na stale to chociaz sprawdzic czy sie da i co sie
dzieje, ot dla siebie samego.

> 4. Jak dlugo chodzily w takich warunkach i czy stosowaliscie jakies
> dodatkowe "wspomaganie" (np. radiatory).

j.w. radiator, silikon, wiatraczki

karpio