Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Radoslaw Poplawski (chwilowo_at_nie.mam.zadnego.bo.cos.testuje)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 12:50:22 MET

Sat, 14 Dec 1996 09:13:43 +0100, Przemyslaw Raczek
<przemek_at_radio.com.pl> napisał(a):

>Niestety tu nie zgodze sie z wiekszoscia kolegow.
>JA NIE PODKRECAM.

To ze nie podkrecasz - to nie znaczy, ze nie warto.

>A po co jesli mozna sobie kupic zamiast np. P75 > P100 czy jeszcze dajej ?

A jesli nie mozesz? Bo nie masz gotowki? W kregach akademickich (a
takie tu glownie sa) nie uzywa sie banknotow do owijania procesorow
:).

>Po cos chyba producenci pisza na chipach te megaherce nie?

Tak, to argument x wykresu ceny :))) Kwadratowej.

>W ogole to jak widze tych lamerow, ktorzy podkrecili sobie P75 na P100 i
>onanizuja sie wynikami benchmarkow dosowego SI to :>>>>>>>>>>>

Jesli ktos podkrecil P75->P100 to nie oznacza, ze to lamer. Ale jesli
jako argumentu uzywa Si...

>Rzecz jasna nalezy do dobrego tonu takie postepowanie, dowodzi ze
>cos wiesz, a to ze mozesz spalic procesor sie nie liczy

W swietle "spalenia procesora" wypowiedz o lamerach nabiera ciut
innego znaczenia :).

>(ciekawe ze tacy ludzie nie maja potem skrupulow z pojsciem do serwisu i stwierdzeniem:
>Procesor mi padl - chyba mi wymienicie.)

Czyzbys naklanial ludzi do martwienia sie za Intela? Jako ta firma nie
martwi sie o mnie sprzedajac P200 kilu krotnie drozej niz P133. Koszty
produkcji na pewno nie sa kilkukrotnie wieksze... Jesli tak im zalezy
na tym, aby ludzie nie podkrecali procesorow, to niech to blokuja!

Ale nie blokuja. No bo ile % ludzi kupujacych iP podkreci je sobie? Ci
ktorzy je podreca == troche jednak znaja sie na PC. Moze to
wspomaganie mlodych talentow? :)))

>Na szczescie widzialem juz P75 nie dajace sie przetaktowac (sprzedawane
>z gustownym i cichym wiatraczkiem.

A moze na Twoje nieszczescie takowy posiadasz?

>Odwzajemniam sie tym samym + rdrowego rozsadku nam wszystkim.

Wlasnie!

Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416 (NOWA STRONA!!!)